خبرگزاری کار ایران

جزئیات خرید اقلام مصرفی و سرمایه‌ای مقابله با کرونا از تولیدکنندگان داخلی

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۰۷۸

رییس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران جزئیات خرید اقلام مصرفی و سرمایه‌ای مقابله با کرونا از تولیدکنندگان داخلی را تشریح کرد.

 به گزارش ایلنا، مهدی یوسفی درباره جزئیات خرید تجهیزات مقابله با کرونا از تولیدکنندگان داخلی اظهار داشت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری و دستور وزیر بهداشت در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی و با توجه به بروز و شیوع کووید۱۹ در کشور خوشبختانه تجهیزات سرمایه‌ای و مصرفی بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی برای بیمارستان‌های سراسر کشور خریداری شده است.

وی با بیان اینکه هیات امنای صرفه‌جویی ارزی 2 هزار عدد ونتیلاتور از تولیدکنندگان داخلی خریداری کرده است، افزود: سایر تجهیزات سرمایه‌ای خریداری شده داخلی برای مقابله با کووید ۱۹ شامل یک هزار و ۵۰۰ عدد مانیتورینگ علائم حیاتی، ۱۲۰ عدد مه‌پاش ضدعفونی کننده سطوح، ۵۰۰ عدد برانکارد ایزوله، ۲۵۰ عدد BIPAP تنفسی،  ۸۰۰ عدد تخت مراقبت‌های ویژه، ۲ هزار تخت بستری و ۶۹۵ تشک مواج است.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خاطرنشان کرد: همچنین بیش از 3 میلیون  ماسک ۹۵ N و حدود 20 میلیون ماسک سه لایه و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ لباس محافظ فردی، ۱۹۶ هزار گان‌جراحی، ۴۰ هزار عینک محافظ و یک میلیون واحد محلول ضد عفونی کننده دست و سطوح و سایر اقلام مورد نیاز نیز توسط هیات امنا از تولیدکنندگان داخلی خریداری شده است.
یوسفی درباره هزینه خرید اقلام مصرفی و سرمایه‌ای مقابله با کرونا از تولیدکنندگان داخلی نیز گفت: هیات امنای صرفه جویی ارزی در راستای حمایت از تولید داخل حدود 669 میلیارد تومان برای خرید اقلام مقابله با کرونا هزینه کرده است.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشورهای دنیا بسیاری از  منابع تامین کالاهای مورد نیاز جهت مقابله با همه‌گیری ویروس کووید 19 در سطح جهان از دسترس خارج شده و کمبود این اقلام در بسیاری از کشورهای جهان گزارش شده است ولی در کشور ما به برکت وجود تولید داخلی پویا و فعال خوشبختانه در زمینه تامین اقلام با کمبود جدی مواجه نبوده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز