خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

پایش خانواده‌های زندانیان تحت پوشش/ مورد ابتلا به بیماری کرونا نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۵۸۶

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص حمایت از خانواده زندانیان تحت پوشش این انجمن گفت: تاکنون هیچ مورد مبتلا به کرونا از خانواده زندانیان تحت پوشش به ما گزارش نشده است.

"جبار باقری" مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره شرایط خانواده‌های زندانیان تحت پوشش این انجمن در ایام شیوع کرونا گفت: قوه قضاییه در یک اقدام بسیار کارآمد بیش از ۱۰۰ هزار نفر از زندانیان موجود را به مرخصی فرستاده است. طبعا وقتی این تعداد از زندانیان در زندان بودند؛ عمده مشکلات خانواده‌های زندانیان از این حیث بود که سرپرست خانواده در زندان است و وقتی که زندانیان به مرخصی می‌روند، بسیاری از مشکلات ما به عنوان مجموعه حامی زندانیان به حداقل می‌رسد.

وی با بیان اینکه همه خانواده‌های زندانیان تحت پوشش ما نیستند، ادامه داد: خانواده‌های نیازمندی که یا از طریق خوداظهاری به ما مراجعه کرده اند یا از طریق مددکاران اجتماعی و یا مسئولان زندان آنها را شناسایی و به ما معرفی کرده اند، تحت پوشش انجمن هستند. از ابتدای شیوع کرونا با بررسی هایی که در خصوص شیوع بیماری در این خانواده‌ها انجام شده است تا این لحظه از خانواده زندانیانی که تحت پوشش ما هستند، خوشبختانه فرد مبتلا به ما بیماری کرونا به ما گزارش نشده است. 

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز تصریح کرد: در مراکزمان مختصر درآمدزایی برای زندانیان تحت پوشش داریم که با توجه به شیوع بیماری کرونا در اسفندماه و فروردین ماه بخش عمده درآمدزایی های این مراکز با مشکل مواجه شد، البته سازمان‌هایی مانند بنیاد مستضعفان به کمک ما آمدند و تا به امروز در سطح تهران بیش از ۲۵۰۰ خانواده و در کل کشور بیش از ۴۰ هزار خانواده را با مساعدت‌های مالی تحت پوشش قرار دادند. 

جباری با بیان اینکه به خانواده‌هایی که تحت پوشش مستمر ما هستند یک رقم جزیی از انجمن به مدت ۶ ماه پرداخت می‌شود تا بتوانیم آنها را به کمیته امداد امام خمینی که متولی اصلی آنها هستند، معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: در این مدت توزیع ۴۰۰ سبد کالا به ارزش ۱۴۰ میلیون تومان را داشتیم و کارتهای هدیه تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از طریق سازمان زندان‌ها به ما تحویل داده شد تا در اختیار این خانواده ها قرار دهیم. همچنین برای ۲۵۵ خانوار مبلغ ۶۵ میلیون تومان بودجه هزینه کرده‌ایم. 

وی ادامه داد: تا پایان اسفندماه به هر خانواده تحت پوشش از ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان کارت هدیه یا سایر کمک های نقدی و غیرنقدی را داشته ایم. حیات انجمن حمایت از زندانیان وابسته به میزان کمک‌های مردمی است. در این ایام با توجه به وضعیت ناشی از کرونا بسیاری از خیرین ما به نوعی اولویت هایشان تغییر کرده است، البته این به این معنی نیست که از گردونه حمایت خارج شوند، بلکه به سراغ کمک‌های بهداشتی و درمانی در سطح ملی در مناطق مختلف رفته‌اند و از طرفی هم امکان برگزاری همایش در ماه مبارک رمضان وجود ندارد، بنابراین کمی دل نگران این هستیم که چگونه اقدامات حمایتی‌مان را انجام دهیم که خانواده ها دچار مشکل نشوند. 

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز تصریح کرد: خیرین می‌توانند از طریق کد شماره ۵۳۵۳*۴*۷۳۳* به نام انجمن حمایت از زندانیان کمک‌های خود را  ارائه دهند. 

جباری در پاسخ به این سوال که آیا در خصوص بازپرداخت وام خانواده زندانیانی که در این زمینه با مشکل مواجه شده‌اند، تمهیداتی اندیشیده شده است، تصریح کرد: انجمن منابع مستمر ندارد که بتواند به مددجویان وام دهد؟ اما با هماهنگی‌هایی که با بانک‌ها صندوق های قرض الحسنه و ... داریم وام های مختصری در اختیار زندانیان قرار داده شده است. تاکنون نیز در بازپس‌دهی وام‌ها مشکلی پیش نیامده است. از مردم می‌خواهم در این ایام خانواده های زندانیان را فراموش نکنند تا این خانواده ها در این ایام با مشکل معیشتی مواجه نشوند. 

وی بیان کرد: ما هر ساله در ماه‌های پایانی آخرسال کلاس های آموزشی برگزار می کردیم، اما در پایان سال ۹۸ نتوانستیم این کلاس‌ها را برگزار کنیم، اما مرخصی که به زندانیان داده شد باعث شد، تا ما در خصوص وضعیت این زندانیان کمی آسوده خاطر شویم، چراکه همانطور که گفتم مهمترین مشکل این خانواده‌ها نبود سرپرست است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز