خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت:

اصراری بر بازگشایی دانشگاه‌ها نداریم

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۴۰۷

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه خوابگاه‌های دانشجویی از ابتدای شیوع بیماری تعطیل شده اند گفت: تعطیلی دانشگاهها تا پایان فروردین ماه اعلام شده است اما ما اصراری برای بازگشایی دانشگاهها نداریم

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، در نشست خبری با اصحاب رسانه از طریق ویدئو کنفرانس، گفت: معاونت فرهنگی دانشجوئی از روزهای اول در راستای اقداماتش برای جلوگیری از شیوع کرونا، دستور العمل‌های خود را به دانشگاه‌ها ارسال کرد. بسته‌های سلامت روان ایجاد شدند. تعطیلی خوابگاه‌های دانشجوئی از ابتدا شیوع بیماری انجام شد. 

وی افزود: در حالی که دانشجویان ما تعطیل هستند، اینترن‌ها ی ما مشغول درمان بیماران هستند. اقدام مهمی که در این راستا صورت گرفت، مسئولیت پذیری دانشجویان ما از روزهای اولیه بود. یک پویش مقابله دانشجوئی برای کرونا ایجاد شد که تا الان 7200 دانشجو به این پویش پیوسته اند. افرادی که در زمینه مستند سازی ، پیشگیری فعالیت می‌کنند.  

وی افزود: اصرار ما این بوده است که دانشجویان از محل زندگی خود بتوانند این اقدامات را انجام دهند. تهیه مواد ضدعفونی، غربالگری مردم، تولید محتواهای علمی که بیش از صد مقاله و توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت و سازمان هلال احمر بود، توسط این دوستان انجام شد. ارائه مشاوره‌‌های مردمی از دیگر اقدامات دانشجویان بود. هم اکنون هم این دانشجویان در اقامت‌گاه‌ها حضور دارند و خدمت‌رسانی می‌کنند. 

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، گفت: همچنین جشنواره‌های دانشجوئی برای کرونا است. برنامه ریزی داریم که کنگره بزرگداشت شهدای سلامت برگزار کنیم. یک پویش برای تدوین خاطرات رزمندگان سلامت است. اداره مشاوره و سلامت روان این معاونت، پژوهشی را برای یافتن عوامل استرس خدمت‌گزاران سلامت است. 

لاری گفت: برای همه ما این سوال بود که اگر مشکلی برای کشور به وجود بیاید، جوانان ما مانند گذشته پایکار خواهند بود یا خیر؟ که این کرونا پاسخ آن را بما داد. همانطور که اعلام شده است، تعطیلی دانشگاه‌ها تا آخر فروردین است. ما هیچ اصراری برای بازگشائی دانشگاه‌ها نداریم، اما ما پروتکل‌های بهداشتی را ایجاد کرده‌ایم تا بازگشائی با ارعایت این پروتکل‌ها آغاز می‌شود. 

لاری گفت: بازگرداندن وام‌های دانشجوها به آخرین مرحله‌ای موکول شد. همچنین، شهریه دانشجویان برای زمان‌هایی است که آنها در خوابگاه یا دانشگاه حضور دارند. ما آمار ابتلای تفکیکی نداریم. دانشجویان وزارت علوم را می‌دانم که مبتلا و فوتی داشته‌‌ایم . اما از علوم پزشکی آماری مرگ نداریم و عمدتا بهبودیافتگان بودند. 

وی افزود: ما معتقدیم که دانشگاه‌ها بازگشائی نشوند، چون طبق پروتکل‌هایی که نوشته‌ایم، امکان رعایت تمام اصول‌ها بهداشتی وجود ندارد. تمهیدات دیده شده است اما نمی توانیم به خاطر استفاده از سرویس‌های مشترک، به دلیل شرایط خوابگاهی و ... پروتکل‌ها را اجرا کنیم. به عبارت دیگر این پروتکل‌ها نمی‌توانند از شیوع جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز