خبرگزاری کار ایران

لاری :

صنعتی شدن سلف‌ها باعث بالا رفتن کیفیت و کاهش هزینه‌ها می‌شود/اعتقاد داریم با برگزاری جشنواره‌ها دانشگاه زنده می‌ماند

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۳۵۷

معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت گفت: با تزریق ۱۵۰ میلیارد تومان توانستیم بدهی‌های غذایی دانشجویان را پرداخت کنیم و کیفیت بهتری برای تغذیه آنها ایجادکنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا سیما سادات لاری معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر ضمن تبریک برای این ایام گفت: خوشبختانه دوره خوبی را در معاونت فرهنگی و دانشجویی گذراندیم، و توانستیم بدهی‌های معاونت را پرداخت کنیم. در مبحث خوابگاه‌ها اگر چه بودجه تاسیس خوابگاههای  جدید را نداشتیم و پروژه‌های در دست احداث که تا امروز به ۲۵ درصد پیشرفت رسیده بودند و متوقف شوده بودند رابه نتیجه رساندیم. بانک رفاه ۵۰۰ میلیارد تومان و بانک ملت ۲۰۰ میلیارد تومان به ما به جهت تکمیل پروژه ها وام داده است.

وی در ادامه گفت: تغذیه دانشجویان مشکلات بسیاری وجود داشت اما با تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان معاونت توانست بدهی غذایی بسیاری از دانشگاهها را پرداخت کند اما باید گفت وضعیت تغذیه بسیار بهتر شده است. صنعتی کردن سلف دانشگاهها برای ما بسیار اهمیت داشت. تقریبا همه پذیرفته‌اند که صنعتی کردن سلف‌ها باعث بالارفتن کیفیت تغذیه در مدیریت بهتر منابع می‌شود . بسیاری از دانشگاهها دارای سلف های صنعتی شدند و تمام دانشگاهها تقریبا به ۳۰ درصد سلف تجهیزات صنعتی پیدا کردند.

وی گفت: در مبحث ورزش رشد چشمگیری در دانشگاههای علوم پزشکی داشتیم. تیم های فوتسال ما با ۴۱ درصد رشد داشتند و در شرایطی که همه معاونت ها به رفتار انقباضی برای هزینه کرد پیش گرفته بودند ما توانستیم ورزشکاران بیشتری را برای مسابقاتی مانند المپیک بفرستیم.

لاری در ادامه افزود: در راستای تشکل‌های دانشجویی اقدامات بسیار انجام گرفته است به صورت مداوم دیدار با کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی داریم. مرتبا از خوابگاهها، سلف‌ها و ... دیدن می‌کنیم و پس از آن جلساتی برای حل مشکلات دانشجویان با روسای دانشگاهها برگزار می‌شود و معاونت فرهنگی و دانشجویی پس از سه ماه برای رصد رفع مشکلات بازدید دوباره‌ای خواهد داشت. وام‌هایی که به دانشجویان داده شده ۱۷۰ میلیارد تومان تا امروز بوده و در بحث بودجه تلاش می‌کنیم بودجه فرهنگی و دانشجویی کاملا پرداخت شود. برای تغذیه دانشجویان ۴۵۰ میلیون به دانشگاهها بودجه تعلق می‌گیرد. با نشست هیات دولت و سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت توانستیم ۲/۵ درصد بودجه تغذیه را افزایش دهیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: رشد بودجه ستادی بسیار مهم است و ما اعتقاد داشتیم که در مباحث مختلف جشنواره های متعدد می‌تواند دانشگاه را زنده نگاه دارد. در این خصوص نیز رشد چشمگیری در برگزاری جشنواره‌ها و احیای تشکل‌های دانشجویی داشتیم. سعی کردیم کاهش اعتبارات فرهنگی را ممنوع کنیم اما موفقیتی در پیگیری این قانون به وجود نیامد. اما وزیر بهداشت به ما وعده داده است به صورت دستورالعمل ابلاغی درون سازمانی سبب شود تا بودجه فرهنگی کسر نشود. پنج مجمع کانون اخلاقی در دانشگاهها تشکیل شد که شامل کانون های جهادی – اخلاقی ، مذهبی و اجتماعی و هلال احمر می شود. هر بیست کانون می تواند برای ایجاد یک مجمع مشترک و رسمی در کشور اقدام کند . اگر چه این فعالیت از طرف دانشجویان به صورت غیر رسمی پیش از این انجام شده بود اما اکنون حالت رسمی خواهد داشت. جشنواره‌های قرآنی از طرف معاونت دانشجویی فرهنگی پیگیری می‌شود. بیست و پنجمین جشنواره در کرمان ایجاد شد و ما این برنامه را از کرمان و با نام یادبود سردار قاسم سلیمانی شروع کردیم.

لاری در پایان گفت: سعی داشتیم نماینده های مفتا و روابط عمومی‌های دانشگاههای علوم پزشکی تقویت شود . شاهد پویایی در این روابط عمومی های دانشگاهها هستیم اگر چه کشف افرادی که در دانشگاههای علوم پزشکی تمایل و توانایی روابط عمومی را داشته باشند سخت است. نقدهای بسیاری در رابطه با مفتا وجود دارد اما باید توجه داشت اگر مفتا پویا نبود چنین نقدهایی هم نبود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز