خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا:

مردم از مسافرت خودداری کنند/ اقلام ضروری بیشتر از همیشه در انبارها موجود است

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۰۴۶

فرماندار آستارا گفت: امروز همه در کنار هم در خانه‌ها می‌مانیم و از مسافرت خودداری می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، «حسن رستم زاد» فرماندار آستارا به مناسبت آغاز سال جدید در جمع خبرنگاران گفت: امروز همه در‌کنار هم هستیم و زندگی و سلامت همه ما بصورت مستقیم به کنش ها و عملکرد هم وابسته است.

وی گفت: تنها وقتی از پس این بحران برمی‌آییم که تمام شهروندان در قبال این موضوع احساس مسئولیت و تکلیف جدی‌ کنیم و همه ‌کرونا را جدی بگیریم و در کنار این شوخی ها و ساخت کلیپ و فیلم سازی های طنز و طنازی ها و طنز پردازی ها که البته باز می تواند نقطه قوت ما در تقویت روحیه و ایجاد انگیزه باشد که ریشه در فرهنگ قوی ما دارد تا وقتی درمانی قطعی پیدا شود همه درکنار هم و در خانه بمانیم تا حداقل شیوع و انتقال بیماری را بسیار کاهش داده و کند کنیم و حتی به صفر برسانیم تا زمانی که دارو و واکسن معالجه و درمان کشف شود.

او ادامه داد: پس امروز نیاز به یک اراده و همراهی و همکاری و همدلی و پویش همگانی برای ماندن در خانه ها داریم. باید سیستم درمان و سلامت را کمک و یاری کنیم و تلاشها و زحمات این عزیزان را هدر ندهیم و توانشان را نگیریم و خود ما هم در کنار کرونا قرار نگیریم بلکه مقابلش باشیم، اگر رعایت نکنیم و همه گیر و اپیدمی شود و بیماران زیادی با وضعیت وخیم به‌ مراکز درمانی و بیمارستانها  مراجعه نمایند، بیمارستانها کم می‌آورند و توان رسیدگی به همه را بصورت همزمان نخواهند داشت و آن وقت خدای ناکرده فاجعه شکل خواهد گرفت و آمار فوتی ها تصاعدی خواهد شد و همه ما داغدار خواهیم شد.

رستم زاد بیان کرد: امروز کادر درمانی و بهداشتی ما، پزشکان و پرستاران و بهورزان و همه کسانی که تلاش می کنند برای مقابله با این بیماری، کاری بسیار بزرگ و جهادی می کنند و در این مسیر هم تعدادی از این عزیزان شهید مسیر خدمت شدند که همه ما قدردان عظمت و بزرگی این عزیزان و خدمتشان هستیم اما امروز همه ما وظیفه داریم با ماندن در خانه هایمان این عزیزان را مدد برسانیم و البته فرصتی هم هست برای گرمتر شدن کانون خانواده ها تا فرزندان در کنار پدر و مادر بیشتر قرار بگیرند که مشغله کاری شاید کمی فاصله ایجاد کرده بود و باعث شده بود خانواده کمتر در کنار هم قرار بگیرند. پس از این فرصت هم در جهت تحکیم روابط والدین و فرزندان استفاده کنیم و هم متولیان و دست اندرکاران را کمک کنیم. امروز همه دولت و مسئولین و کل نظام برای مقابله با این بیماری بسیج شده است، پس فرهنگ غنی ایران زمین که هزاران سال باعث ماندگاریمان شده است و همچنین تربیت اسلامی مان را یکبار دیگر در عمل به دنیا نشان بدهیم و در این زمینه  با خود مراقبتی و رعایت بهداشت فردی و قطع زنجیره انتقال بیماری الگویی برای جهانیان شویم.

وی افزود: دولت واقعا امروز بسیار خوب با این مشکل مقابله نموده و نیاز به کمک و همراهی همگان دارد و از همه مردم عزیز کشور درخواست می کنیم که در خانه ها بمانند و امسال را تا قطع و نابودی کامل این ویروس از سفر بپرهیزند توجه داشته باشند سال گذشته همین ایام مسئولین استانها و شهرستانها تبلیغ می کردند برای جذب گردشگر بیشتر که رونق و توسعه را ایجاد بکنند اما امروز همان مسئولین از مردم خواهش می کنند که در خانه ها بمانند و از سفر به آن استان و شهرستان بپرهیزند و البته این برای حفظ جان خود مردم و پیشگیری از شیوع بیشتر بیماریست.

فرماندار گفت: از این فرصت برای در کنار هم بودن بیشتر، مطالعه بیشتر، دوستی بیشتر، بروز دادن خلاقیتهای بیشتر و.... استفاده کنیم.

وی بیان داشت: همانطور که رییس جمهور محترم گفتند دولت همه کار می‌کند تا تاثیر اقتصادی بحران را کاهش بدهد و فرصت‌های شغلی را حفظ کند. اقلام ضروری بیشتر از همیشه در انبارها  موجود است و ذخایر استراتژیک ما همین الان کفاف یکسال ما را می دهد و همه چیز هم در شهرستان ما موجود است و هیچ کمبودی از این نظر نداریم پس همگان خیالشان راحت باشد که از این نظر مشکلی پیش نخواهد آمد و پژوهشگران و دانشمندان بسیار خوب ایرانی هم در آزمایشگاهها شبانه روزی دنبال پیداکردن روش درمان هستند که ما مطمئنیم بزودی اخبار بسیار خوبی برای مردم ایران و حتی دنیا خواهند داشت.

 او افزود: ما فروشگاه‌ و مغازه خالی نداریم، گندم و آرد به اندازه کافی موجود هست و نانواییها با نظارت کامل بهداشتی در حال فعالیت و پخت نان هستند احتیاط در خرید خوب است، پس نیاز به انبار کردن در خانه نیست البته هرچند اگر برای تردد کمتر خرید مایحتاج هفتگی و برای مصرف یک هفته صورت بگیرد خیلی بهتر است.

وی در ادامه گفت: طبق مصوبه دولت و دستور رییس محترم رییس جمهور تمامی بازارچه ها و فروشگاههای بزرگ و پاساژها باید تا ۱۵ فروردین تعطیل شوند که نیاز به همراهی این عزیزان داریم البته منهای سوپرمارکتها و میوه فروشی ها و مغازه های کوچک که مایحتاج روزانه را تامین می کنند و از کارکنان و کارگران آنها قدردانی وتشکر می‌کنم آن‌ها مشغولند تا زندگی مردم بچرخد.اما همه این اقدامات هدر می رود اگر خود مردم همکاری و همراهی نکنند. پس بهترین ابزار مقابله و پیشگیری از این بیماری خود ما هستیم که باید رعایت کنیم و همه چیز بستگی به نوع رفتار و کنش ما دارد و همچنین میزان همبستگی و مسئولیت اجتماعی که باید داشته باشیم.

رستم زاد افزود: باید بپذیریم و خیلی این بیماری را جدی بگیریم، نمی خواهم مردم را بترسانیم و وحشت ایجاد کنیم ولی می گویم نباید با شوخی با آن برخورد کنیم و آن را دست کم بگیریم. بیماری بسیار بد و خطرناکی است که همه چیز دست خودم مردم است و نباید همه چیز را به دولت واگذار کنیم و فکر کنیم دولت باید همه چیز را حل کند امروز باید همه مردم در کنار دولت و مسئولین قرار بگیرند

رستم زاد در پایان ضمن تبریک مجدد سال نو گفت: امروز و در آغاز سال جدید باید همدلانه و مسئولانه برخوردکنیم و بدانیم سلامتی همه ما مستقیم وابسته به هم است پس از همه مردم ایران و گیلان و آستارا و به خصوص استان همجوار می خواهم  از قوانینی که فقط برای مدت کوتاهی و برای حفظ سلامتی خود آنها  وضع شده حمایت، اجرا و پیروی کنند تا بهتر و کاملتر بر این بیماری و ویروس پیروز و فائق آییم و از بحران عبورکنیم.باید یکبار دیگر با کنار هم قرار گرفتن و همدلی و همراهی فرهنگ اصیل ایرانی و تربیت اسلامی مان را نشان بدهیم.به امید خدا به زودی زود این وضعیت را پشت سر خواهیم گذاشت و دوباره همه به زندگی عادی و روزانه خود برمی گیردیم با این تفاوت که تجربیات بیشتر و ارزنده ای کسب کرده ایم و بیشتر از قبل قدر همدیگر و قدر نعمات و چیزهایی را که داریم می دانیم و تلاش بیشتری می کنیم تا در سال جهش اقتصادی کشوری توسعه یافته تر و جهش یافته در همه حوزه ها داشته باشیم و برای همدیگر نیز خاطرات بسیار خوبی خلق کرده باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز