خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا:

بهترین راه‌حل مبارزه با شیوع کرونا قطع کردن چرخه انتشار آن در جامعه است

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۱۲۳

فرماندار آستارا بهترین راه‌حل مبارزه با شیوع ویروس کرونا را قطع کردن چرخه انتشار آن در جامعه عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، «رستم‌زاد» فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در جلسه شورای ترافیک و ستاد تنظیم بازار که به دلیل عدم شیوع ویروس کرونا به طور مشترک برگزار شد، اظهار داشت: بهترین روش مبارزه با شیوع ویروس کرونا قطع کردن چرخه انتشار آن است که در این راه مردم باید پای کار باشند و موارد بهداشتی را رعایت کنند و فقط در صورت لزوم و اضطراری از خانه خارج شوند و بیشتر زمان را در خانه‌های خود بمانند.

 وی ادامه داد: آستارا به دلیل شرایط مرزی بودن و قرار گرفتن در کریدور شمال جنوب شرایط ویژه ای دارد از جمله وجود گمرک و پایانه های مسافری و ترانزیتی که امروز به دلیل بسته شدن گمرکات دیگر شاهد افزایش حجم صادرات و واردات از این گمرک هستیم و به همان میزان هم باید زیرساخت‌های بهداشتی و اقلام بهداشتی نیز در این شهرستان افزایش یابد.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا اضافه کرد: از تلاش‌های شبانه روزی کادر پزشکی و درمانی، شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان شهرستان و همچنین از اقدامات سپاه آستارا که در قالب قرارگاه زیستی با همکاری شهرداری آستارا اقدام به ضدعفونی کردن و گندزدایی مکان های پرتردد شهرستان و همچنین پخش و توزیع ۴۰ تن مواد ضدعفونی کننده در شهرستان اقدام کردند، تقدیر و تشکر می‌کنیم و پیگیر آن هستیم تا این روند همچنان تا زمان ریشه کن شدن کامل ویروس کرونا در شهرستان ادامه داشته باشد.

 وی همچنین بر عدم فعالیت خانه و کاشانه‌ها و قلیان‌سراها و همچنین سایر مکان‌های پرتردد و شلوغ که امکان انتشار این ویروس در آن زیاد است تاکید کرد و گفت: با کسانی که به بهداشت و جان مردم لطمه می زنند حتماً برخورد جدی خواهد شد.

 وی در ادامه به ساماندهی کامیون های ترانزیتی ورودی به شهرستان آستارا اشاره کرد و افزود: متولیان امر باید با ساماندهی و در نظر گرفتن تمام نکات بهداشتی که امروزه یکی از مهم ترین بحث ها درسطح کشور است نسبت به تهیه و تامین ملزومات لازم برای این افراد اقدامات کافی را انجام دهند تا از بروز خسارات جانی و مالی تا حد امکان جلوگیری گردد.

رستم زاد در ادامه با تاکید بر افزایش گشت‌های مشترک بازرسی توسط ادارات صمت، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی شبکه بهداشت و درمان خواستار  اقدامات جدی تر و برخورد با محتکران و گران  فروشان را خواستار شد.

فرماندار آستارا ادامه داد: تمام اقدامات در خصوص مبارزه با شیوع ویروس کرونا باید با دید پدافند غیرعامل بوده و طبق دستورالعمل‌های آن که ابلاغ شده است، عمل شود.

 رستم‌زاد در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بخشداران و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها باید ضمن اطلاع‌رسانی در خصوص رعایت موارد بهداشتی نسبت به تامین و توزیع اقلام ضدعفونی‌کننده برای روستاییان و آگاهی بخشی به آنان اقدامات لازم را داشته باشند.

فرماندار آستارا همچنین بر عدم فعالیت بازارچه‌های محلی و تجمعاتی که باعث می شود، این ویروس بیشتر شایع شود و سرایت کند تاکید کرد.

وی در پایان گفت: خوشبختانه امروز شاهد موفقیت‌های بسیاری در زمینه‌های پزشکی به خصوص مقابله با ویروس کرونا هستیم که همه اینها با همت و پشتکار جوانان ایرانی و مسئولان خادم این کشور رقم خورده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز