خبرگزاری کار ایران

نمکی خبر داد:

افزایش تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در کشور به ۵۰ آزمایشگاه/ ۳.۵ میلیون نفر ارزیابی شدند

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۹۶۶

وزیر بهداشت طرح جدید این وزارتخانه برای شناسایی افراد مشکوک به کرونا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگویی در  شبکه خبر درباره طرح جدید این وزارتخانه برای شناسایی افراد مشکوک به کرونا گفت: پیش از هر چیزی از همکاران تقدیر و تشکر می‌کنم. چندی پیش خبری مبنی بر برگزاری بسیج ملی مبارزه با کرونا با کمک همکاران در وزارت بهداشت، عزیزان ما در سازمان بسیج و سازمان‌های مردم نهاد، نظام پرستاری کشور، نظام پزشکی کشور و همه دستگاه‌هایی که می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند، اعلام شد.

وی افزود: هدف این طرح با استفاده از بستر پرونده الکترونیک سلامت و با ارتباط تنگاتنگ با خانواده ها در رابطه با بیماریابی بود، برای اینکه ما بتوانیم بیماران را راحت شناسایی کنیم. ما موضوع را با  ۱۲ کارشناس سازمان جهانی بهداشت مطرح کردیم و آنها به شدت از این طرح استقبال کردند.

نمکی افزود: آنها هم موافق بودند که اگر افراد ناقل را شناسی کنیم به قطع زنجیره ابتلا به کرونا کمک کرده‌ایم.  در حال حاضر تعداد آزمایشگاه ها در کشور به ۵۰ آزمایشگاه رسیده است و هفته دیگر به ۷۰ آزمایشگاه خواهد رسید.

وی افزود: در دو روز گذشته ۳.۵ میلیون نفر را ارزیابی کردیم که ۱۲۰۰ نفر از آنها شناسایی شده‌اند و باید تحت مراقبت باشند، همچنین در بین آنها فقط ۲۷۰ نفر بستری شدند. همچنین حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از افراد که با مبتلایان ارتباط داشتند شناسایی شده و اکنون تحت مراقبت هستند. در ۴۸ ساعت گذشته توانستیم افراد پرخطر را شناسایی کرده و از چرخش آنها در میان افراد جلوگیری کنیم.

نمکی بیان کرد: ما با استانداران، روسای دانشگاه‌ها و فرماندهان بسیج  یک ویدیو کنفرانس داشتیم که طرح را برای آنها توضیح دادیم و بنا شد هر روز غروب ساعت ۱۹ تا ۲۰ با اصحاب رسانه قرار بگذاریم و آقای رییسی معاون بهداشت وزارتخانه و مدیر اجرایی این پروژه خبرها را به مردم بدهند تا بدانند ما چه پیشرفتی داشتیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خواهشم این است که صدا و سیمای استان‌ها با ما در ارائه این طرح همراهی کنند. افراد می‌توانند با ورود به این سامانه به بیماریابی و آموزش‌هایی که ما تشخیص می‌دهیم برای مردم لازم است کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز