خبرگزاری کار ایران

معیشت کارگران ساختمانی بروجرد با شیوع کرونا به خطر افتاده/ دولت راهکار ارائه کند

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۵۷۷

دبیر خانه کارگر بروجرد با ابراز نگرانی از همه‌گیری ویروس کرونا، از مسئولان دولتی خواست به وضعیت معیشتی کارگرانی ساختمانی که با شیوع این بیماری خانه‌نشین شده‌اند، رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد گودرزی با انتقاد از وضعیت بد معیشتی کارگران ساختمانی گفت: باتوجه به افزایش شیوع بیماری کرونا که معیشت کارگران ساختمانی و خانواده‌هایشان را در وضعیت بدی قرار داده است، از مسئولان دولتی می‌خواهیم راهکاری مناسب برای کمک به این قشر آسیب‌پذیر جامعه بکار گیرد.

این فعال کارگری با بیان اینکه کارگران ساختمانی چندین سال است به دلیل رکود بازار ساخت و ساز دچار مشکلات معیشتی هستند و اخیرا نیز شیوع بیماری کرونا به مشکلات آنها افزوده است، افزود: هر روز تعداد زیادی کارگر ساختمانی در میادین شهر بروجرد بدنبال کار می‌گردند اما کاری برای انجام دادن وجود ندارد در عین حال اگر کاری هم وجود داشته باشد صاحبان کار از ترس کرونا جرات بکارگیری این کارگران را ندارند.

او گفت: تاکید مسئولان وزارت بهداشت برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا درحالی بر رعایت نکات بهداشت فردی  است که در شهر بروجرد حدود ۵ هزار کارگر ساختمانی داریم که این عده به دلیل فصلی بودن ماهیت کارشان در تامین مایحتاج روزانه زندگی خود دچار مشکل شده‌اند.

گودرزی با بیان اینکه دولت باید راهکار مناسبی را در حمایت از کارگران ساختمانی و سایر کارگرانی که به تبع شیوع بیماری کرونا بیکار شده‌اند، بکار گیرد افزود: در حال حاضر این دسته از کارگران که اکثریت آنها را کارگران ساختمانی تشکیل می‌دهند از طریق دریافت یارانه و کمک معیشتی گذران زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز