خبرگزاری کار ایران

تصویب افزایش ۱۱ درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۹۱۳

اعضای شورای شهر تهران لایحه دو فوریتی مبنی بر افزایش ۱۱ درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی پایتخت تا پایان سال را به تصویب رساندند و با توجه به تصویب افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه در سال آینده، در صورت موافقت هیات تطبیق فرمانداری ۳۶ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان دویست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران لایحه دو فوریتی مبنی بر افزایش ۱۱ درصدی نرخ کرایه های تاکسی تا پایان سال مورد بررسی قرار گرفت. 

محسن هاشمی درباره این پیشنهاد گفت: این لایحه برای نرخ تاکسی ها است و دولت تصمیم گرفته است تا پایان سال ۱۱ درصد به نرخ کرایه تاکسی اضافه کند و شهرداری باید مسیر قانونی کردن این مصوبه را دنبال کنند. از آنجایی که نرخ تاکسی باید در شورای شهر تصویب شود امروز مطرح می شود. 

او با اشاره به اینکه این مصوبه به دلیل افزایش نرخ بنزین مطرح شد، ادامه داد: من به معاونت حمل و نقل و ترافیک گفته بودم این مصوبه را اجرا کنید تا آن را به تصویب برسانیم. 

علیرضا قنادان (مدیر عامل سازمان تاکسیرانی) درباره این مصوبه گفت: فرمانداری اعلام کرد  مصوبه به فرض ثابت ماندن قیمت سوخت است و به دلیل افزایش نرخ پایه سوخت لایحه اصلاحی را منوط کردیم که دولت موضوع را بررسی و نظر خود را اعلام کند.

او ادامه داد: نامه ای از استانداری دریافت کردیم که افزیش قیمت بنزین به اندازه ۱۱ درصد تایید شده است و با توجه به آنکه قشر بزرگی درگیر موضوع هستند، امیدواریم اعضای شورا با این دو فوریت موافقت کنند.

سید حسن رسولی در مخالفت با دو فوریت این طرح گفت: با اصل افزایش ۱۱ درصد مخالف نیستم، اما امروز ۲۰ اسفند است و تنها ۹ روز از پایان سال باقی مانده است و اگر مساله ما کل ۳۶۵ روز سال است، به پایان سال چیزی نمانده است. این ۱۱ درصد باید به سال آینده اضافه شود.

محسن هاشمی در پاسخ به رسولی گفت: این ۱۱ درصد برای امسال است و  ۲۰ درصدی که برای سال آینده در نظر گرفته بودیم نیز به آن اضافه می شود.

در نهایت اعضای شورای شهر با پانزده رای موافق لایحه افزایش ۱۱ درصدی نرخ کرایه تاکسی تصویب شد.

به گزارش ایلنا، با توجه به تصویب افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی در سال آینده، در صورت تصویب هیات تطبیق فرمانداری، نرخ کرایه تاکسی شهر تهران در سال آینده ۳۶ درصد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز