خبرگزاری کار ایران

تشریح برنامه‌های بنیاد شهید در دهه فجر

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۴۳۶

رییس کارگروه ایثار و شهادت دهه فجر انقلاب اسلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ذخیره ایثارگری با نماد ۲۳۰ هزار شهید و دهها هزار جانباز می تواند جامعه را از ناامیدی به آینده و پشیمانی از گذشته محفوظ بدارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام محمدحسین کاویانی راد، رییس کارگروه ایثار و شهادت دهه فجر انقلاب اسلامی امروز در نشست خبری خود گفت: انقلاب اسلامی از یک پشتوانه عمیق پرانرژی و رفتارهای ایثارگرایانه برخوردار است و توانسته چهل سال مشکلات خطیر را پشت سر بگذارد.

وی ادامه داد: باور ما بر این است ذخیره ایثارگری با نماد ۲۳۰ هزار شهید و دهها هزار جانباز می تواند جامعه را از ناامیدی به آینده و پشیمانی از گذشته محفوظ بدارد و اگر جریاناتی بخواهد امید و پایداری را از مردم بگیرد، الگوگیری از فرهنگ ایثار و شهادت می تواند نیروی تازه ای به مردم و مسئولان جهت ادامه راه بدهد تا با وجود مشکلات و نیز تبلیغات سوء دشمنان به راه خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی و اجتماعی و مشکلاتی که مردم را آزار می دهد با تکیه بر همین توان، انگیزه و سرمایه قابل حل است.

رییس کارگروه ایثار و شهادت گفت: شهادت سردار سلیمانی امتداد همان جرقه ای است که در دوازدهم بهمن ۵۷ زده شد و همزمانی چهلمین روز شهادت ایشان با ۲۲ بهمن باعث شده تا به شهدای مقاومت توجه ویژه شود. همچنین گلباران کردن مزار شهدا تجلیل پیمان با شهدا در ۱۹ هزار گلزار شهید اجرا خواهد شد. برنامه محوری ما در کرمان و گلزاری شهدای کرمان  به صورت نمادین برسرمزار شهید سلیمانی انجام خواهد شد. همچنین غبارروبی از  مزار شهرستان بانه به عنوان نماد شهدای اهل سنت نیز انجام خواهد شد.

کاویانی فرد خاطرنشان کرد: با هماهنگی که شده در گلزارهایی که امکان گل افشانی با بالگرد وجود دارد این اقدام نیز صورت خواهد گرفت همچنین تعویض پرچم در گلزار شهدا نیز انجام خواهد شد. کنگره ملی زندانیان فجرآفرین و زندانیان سیاسی مسلمانان قبل از انقلاب از دیگر برنامه های ما در این دهه است و از این افراد بنا داریم به نحوه شایسته تجلیل کنیم.

وی ادامه داد: ۳۲یادواره در قالب همین برنامه در مراکز استانها برگزار خواهد شد. طلیعه این همایش با گرامی داشت ۳۸ دانش آموز شهید شهرستان میانه است.

وی ادامه داد: در ایام دهه فجر همزمان با ایام رحلت حضرت ام‌البنین هستیم با توجه به بزرگداشت مقام همسران و مادران شهید در این روز و با توجه به اینکه ۶۱هزار همسر شهید و ۹۸ هزار مادر شهید داریم برنامه های ملی برای پاسداشت مقام این افراد داریم. ۴۰ هزار یادواره برای بزرگداشت شهدای دانش آموز توسط آموزش و پرورش از ابتدای امسال پیش بینی شده که اوج این برنامه ها در دهه فجر است. همچنین از ۲۲ هزار خانواده شهدا در قالب طرح سپاس دیدار خواهد شد.

کاویانی فرد تصریح کرد: همچنین ویژه‌نامه الکترونیکی شهدای فجرآفرین قبل از انقلاب، شهدای دفاع مقدس و زندانیان سیاسی قبل از انقلاب طراحی شده است. طرح پایش سلامت توسط ۵ هزار پزشک انجام خواهد شد. رونمایی از کتاب فرهنگ شهدای عشایر برای اولین بار اتفاق می افتد. ۴۶۷۱ شهید عشایر داریم که نشانگر عمق نفوذ پیام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس میان کوچ‌نشینانی است که گاهی برخی تصور می کنند این افراد از اخبار کشور بی اطلاع هستند. بیش از ۴ هزار جلد کتاب در زمینه ادبیات شهادت تالیف شده است. نواختن زنگ ایثار در ۱۴۰۰مدرسه ایثار از دیگر برنامه های ما است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز