خبرگزاری کار ایران

حناچی:

آلودگی و ترافیک از عارضه‌های کلانشهرها است

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۲۱۵

شهردار تهران گفت: باید از وقایع درس بگیریم و اگر نیاز است دستورالعملهای مان را تغییر بدهیم تا هر لحظه برای وقوع یک بحران آماده باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی در آیین بهره برداری از طرح مشارکت شهرداری تهران و سازمان اورژانس کل‌ کشور در ساماندهی خدمات پزشکی گفت: ابتدای سخنانم شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت قاسم سلیمانی و شهادت هموطنانمان در سانحه هوایی را تسلیت می گویم.

وی ادامه داد: به واسطه اتفاقاتی که در هفته گذشته افتاد یادی می کنم از زلزله بم. وقتی این حادثه رخ داد، حدود ساعت پنج صبح سفیروت نقل می کرد که چهار صبح در منزل من را در پاریس زدند و گفتند آمادگی کمک به ایران داریم. در حالی که آنهایی که باید همان زمان به موضوع ورود می کردند از شدت و تأثیر زلزله باخبر نبودند در حالی که باید تمام نیروهای امدادی ما به لحظه آمادگی مواجه با حوادث را داشته باشند.

وی تصریح کرد: در آن روزها هشت هزار مجروح بد حال در طول بیست و چهار ساعت جا به جا شدند که در نوع خودش رکوردی برای سرداران شهید احمد کاظمی و سردار قاسم سلیمانی به جای گذاشت که در آن زمان مسئولیت داشتند.

حناچی ادامه داد: باید با رعایت پروتکل های موجود در حوزه امداد و نجات از حوادث رخ داده درس گرفت و یادمان باشد که هر کدام از پروتکل ها و بندهای آن ناشی از تجربه های به دست آمده بوده است.

شهردار تهران افزود: باید از وقایع درس بگیریم و اگر نیاز است دستورالعملهای مان را تغییر بدهیم تا هر لحظه برای وقوع یک بحران آماده باشیم چرا که گفته می شود هر یک دلاری که برای پیشگیری از بحران هزینه می شود معادل چهل دلاری است که باید پس از بحران در آن محل هزینه شود.

حناچی افزود: باید یاد بگیریم که از زلزله درس بگیریم و باید بلد باشیم با زلزله زندگی کنیم و خودمان را پیش از وقوع آن برای رویارویی با آن آماده کنیم چرا که تجربه نشان داده هر چه از امکانات سازمان ها استفاده کنیم و هر چقدر هم افزایی کنیم هزینه ها کمتر شده و از سوی دیگر قدرت عملکرد ما افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: ما می دانیم که اورژانس در حال کمک‌رسانی به مردم است و آتش نشانی هم همینطور پس چه بهتر که با سهیم کردن امکانات میان این دو سازمان خدمات بهتری به مردم ارایه کنیم.

حناچی ادامه داد: آلودگی و ترافیک از عارضه های کلان شهرها است و طبیعی است که در این شرایط زمان های طلایی ما برای کمک به بیمار قلبی و سایر مصدومان حوادث اگر از دست برود دیگر پشیمانی فایده ندارد.

شهردار تهران افزود: خوشحالیم که موتورآمبولانس های اورژانس امروز در تهران بیش از پیش فعال شده اند که این یکی از عوامل رسیدن زودتر امدادگران به سر صحنه حوادث خواهد بود و همه این تلاش ها برای آن است که خدمات ارایه شده کمی زودتر به دست مردم برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز