خبرگزاری کار ایران

بررسی رشته‌های دانشگاهی مرکز علمی کاربردی شهرداری در شورا

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۶۱۸

اعضای شورای شهر تهران برخی از رشته‌های تخصصی مراکز آموزشی علمی و کاربردی شهرداری تهران را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر بررسی رشته‌های تخصصی مراکز آموزشی علمی و کاربردی شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت. در این جلسه پیشنهاد حذف رشته کاردانی مقابله با آتش سوزی در فضای سبز مورد بررسی قرار گرفت.

زهرا نژاد بهرام در مخالفت با این پیشنهاد اظهار داشت: آتش نشانان در دوره‌های آموزشی تمامی مبانی لازم برای مواجهه با انواع آتش‌ها را آموزش می‌بینند و موارد پیشگیری نیز به آنها آموزش داده می‌شود اما این یک فرصت است که یک دوره مشخص برای مواجهه با آتش سوزی در فضای سبز ایجاد شود و آتش نشانان مهارت‌های لازم در این خصوص را بیاموزند.

وی تاکید کرد: اینکه در فضای باز چه عوامل خارجی در معرض خطر هستند، نیاز به مهارت‌های متفاوتی دارد و مهار آتش در فضای سبز نیازمند اتخاذ راهبردهای مناسب است چرا که شرایط جوی می‌تواند تاثیر جدی در روند آتش سوزی داشته باشد. مانند آنچه که در جنگل‌های سیاهکل رخ داد و گردباد آتش را در این جنگل‌ها گسترش داد.

نژادبهرام با بیان اینکه تغییرات اقلیمی باعث شده این مشکل در تمامی دنیا وجود داشته باشد تصریح کرد: از استرالیا گرفته تا جنگل‌های آ‌مازون درگیر این موضوع هستند و این فرصت مناسبی است که باید از آن استفاده کنیم.

زهرا صدر اعظم نوری در این خصوص گفت: اگر چه که موضوع آتش سوزی و اطفای فضای سبز اهمیت دارد اما تنها برای این کار نمی‌توان کارشناس تولید کرد چرا که آتش نشانان باید مدیریت اطفای حریق چه در مکان سرپوشیده و چه سر باز را بلد باشند و لحاظ کردن این رشته بدان معنی است که می‌خواهیم کاردان‌هایی تولید می‌کنیم که کار برایشان نیست و باید این رشته حذف شود.

حذف این رشته با 14 رای موافق به تصویب رسید.

همچنین در ادامه جلسه پیشنهاد حذف رشته تی او دی مورد بررسی قرار گرفت.

محمد علیخانی تی او دی را یکی از الزامات شهر تهران دانست و گفت: این رشته باید حفظ شود و سخنگوی شورای شهر در جواب گفت: اگر این گونه است باید پارک حاشیه‌ای نیز یک رشته داشته باشد.

علی اعطا تصریح کرد: تی او دی اولویت شورای شهر است اما موضوعی نیست که با کاردانی فنی مشکل آن حل شود چرا که مساله‌ای تکنیکی و فنی است اما این رشته تئوریک و نظری است که با یکدیگر معادل نیستند.

این سخنان اعطا با واکنش علیخانی همراه شد او در پاسخ به اعطا گفت: اگر رشته شهرسازی هم خوب بود تاکنون مشکل شهرسازی تهران حل شده بود.

حذف رشته تی او دی در صحن شورا رای نیاورد.

در ادامه ابوالحسنی رئیس دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری تهران گفت: روال انتخاب رشته‌ها در دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری این گونه بوده است که نیاز شهرداری را احصا و بر اساس آن یک رشته مطرح می‌شد 151 رشته به شورای شهر پیشنهاد داده‌ایم و سرانجام از بین آنها 112 مورد بررسی و پس از بررسی آقای رسولی در کمیسیون بودجه به 34 مورد رسید.

وی افزود: من چند سال در سمت مدیرگروهی در دانشگاه تهران مشغول به فعالیت بودم و باید به این نکته توجه کرد که اگر قرار است رشته‌ای تعیین شود باید در خصوص آن کار علمی و تخصصی انجام شود که اگر ظرفیت‌های لازم وجود داشت به عنوان رشته اعلام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز