خبرگزاری کار ایران

تصویب یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به تشویق و حمایت از گزارشگران فساد

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۶۵۶

یک فوریت الزام شهرداری تهران به اصلاح و بهبود فرآیند دریافت و رسیدگی به گزارشات شهروندان درباره فساد از سوی اعضای شورای شهر تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به اصلاح و بهبود فرآیند دریافت و رسیدگی به گزارشات شهروندان درباره فساد و رشوه و تشویق گزارشگران تخلفات در شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت.

مجید فراهانی در دفاع از این طرح گفت: برای مقابله و مبارزه با فساد اگر بخواهیم به اقدامات دستگاههای نظارتی، امنیتی و قضایی یا گزارشات حسابرسی بسنده کنیم مطمئنا هیچ دستاورد جدی جز شناسایی فسادهای انجام شده نخواهیم داشت، درحالی که مطالبه مردم صرفاَ برخورد با فسادهای انجام شده نیست.

وی افزود: مردم می خواهند مجریان و آمران فساد امکان تکرار فساد را نداشته باشند و برای دستیابی به این مهم چاره ای جز رفتن به سراغ مردم و کمک گرفتن از آنها نداریم.

فراهانی بیان کرد: بر همین اساس طرح الزام شهرداری تهران به اصلاح و بهبود فرآیند دریافت و رسیدگی به گزارشات شهروندان درباره فساد و رشوه و تشویق گزارشگران تخلفات در شهرداری تهران به منظور ارتقاء سلامت اداری، شفافیت و مبارزه با فساد با استفاده از مشارکت مردمی و ظرفیت های قانونی آئین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه پیشنهاد شده است.

پس از سخنان فراهانی، بهاره آروین گفت: من هیچ مخالفتی با این لایحه ندارم چرا که شش ماه فرصت شهرداری برای ارایه لایحه گذشته است و بررسی ما نشان می دهد که دوستان در شهرداری در حال تهیه آن لایحه هستند.

حجت نظری در موافقت با یک فوریت این طرح ارایه شده از سوی فراهانی افزود: هیچ ایراد قانونی برای ارایه این لایحه همزمان با لایحه شهرداری وجود ندارد و این در حالی است که ما از شهرداری این موضوع را سابقا دیده ایم که با تأخیر لوایح را ارایه می کنند.

سپس حامد مظاهریان معاون شهردار تهران در خصوص این لایحه گفت: لایحه مصونیت از افشاگرانه فساد تدوین شده است و در مراحل نهایی است. این موضوع مسئله روز جامعه است و ما لایحه را به زودی تقدیم می کنیم و به نظرم تلفیق این لایحه و طرح ارایه شده از سوی اعضای شورای شهر تهران کار بسیار خوبی بیرون خواهد آمد.

سرانجام طرح الزام شهرداری تهران به اصلاح و بهبود فرآیند دریافت و رسیدگی به گزارشات شهروندان درباره فساد و رشوه و تشویق گزارشگران تخلفات در شهرداری تهران با ۱۵ رای موافق و ۴ مخالف به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز