خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه بغداد در گفت‌وگو با ایلنا:

ایران به رغم تحریم‌ها و محاصره چندجانبه در زمینه علمی با اروپا برابری می‌کند/ ایران در آمریکا احساس سقوط و اضمحلال ایجاد کرده است

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۵۰۷

استاد دانشگاه بغداد در واکنش‌ به تحریم‌های علمی آمریکا علیه ایران گفت: امروز ایران احساس سقوط و اضمحلال را در آمریکا ایجاد کرده است، چرا که افکار و اندیشه­‌ها و نیز دانشمندان ایرانی در حال رشد هستند.

«حیدر عبدالزهره تمیمی» استاد دانشگاه بغداد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تحریم‌های علمی آمریکا علیه ایران گفت: طبیعتا کشورهای استکبار جهانی (آمریکا، انگلیس و...) از ماهیت اسلام حقیقی که تا میراث اهل بیت امتداد دارد و در مقابل استکبار جهانی و سرکشان مقاومت می­‌کند، واهمه دارند.

وی ادامه داد: به اعتقاد من، ‌آمریکا و متحدانش همچون اسرائیل و صهیونیست‌ها نسبت به وجود جمهوری اسلامی ایران احساس خطر می‌کنند، چرا که این کشور (ایران) نماد اسلامی حقیقی است و در گسترش فرهنگی اسلامی سهم بسزایی داشته و یاری­‌گر جنبش‌های مقاومت و یاور مظلومان جهان بوده و با حمایت از گروه­‌های مقاومت با اشغالگران و استکباران جهانی مبارزه کرده است.

تمیمی بیان کرد: بنابر این امروز آمریکا و اسرائیل تا حد امکان به دنبال در هم شکستن قدرت جمهوری اسلامی ایران هستند به گونه­‌ای که آنها احساس می‌کنند، این کشور طرف حقیقی اسلام است و با دشمنان اسلام به شدت مقابله می‌کند.

این استاد دانشگاه بغداد اضافه کرد: آمریکا و برخی کشورهای اروپائی امروزه ایران را منشأ صدور فکر و اندیشه و نیز کارشناسان و دانشمندان در جهان می‌دانند و این کشور در حال رشد و پیشرفت و برتری نسبت به کشورهای دیگر جهان است. امروز ایران احساس سقوط و اضمحلال را در آنها ایجاد کرده است، چرا که افکار و اندیشه­‌ها و نیز دانشمندان ایرانی در حال رشد هستند. بنا بر این آنها به فکر ایجاد حصاری می‌­افتند که از طریق آن مانع پیشرفت جمهوری اسلامی ایران شوند.

وی بیان کرد:‌ ایجاد مانع برای رشد علم طبیعتا از فرهنگ انسانی بسیار فاصله دارد، چرا که فراگیری علم عرصه‌ای است که باید به روی همگان باز باشد، چه ایران و یا هر کشور دیگری غیر از آن باید از آن بهره ببرند. بنابراین چنین سوء رفتار آمریکا بر حماقت این کشور دلالت می­‌کند و با این رفتار احمقانه فقط ترس خود را از رشد ایران نشان می­‌دهد و نمی­‌تواند مانع پیشرفت علمی و فناوری در ایران  شود،‌ چرا که جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده توانایی پیشرفت علمی دارد، در تولید علم توانمند بوده و دانشمندان زیادی پرورش داده است.

تمیمی گفت: ایران به رغم تحریم‌ها و محاصره چندجانبه در زمینه علمی با اروپا برابری می‌کند. از دیدگاه من تحریم‌ها و فشارها بر ایران رفتارهای آزاردهنده‌ای است، اما با توجه به صبر و پایداری مردم نمی­‌تواند تأثیری بر حقیقت جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

این استاد دانشگاه عراقی درباره روابط دانشگاه­‌های ایران با دانشگاه­‌های کشورهای اسلامی گفت: این موضوع بسیار مهم است.برگزاری کنفرانس­‌هایی متعدد بین دانشگاه­‌های مختلف جهان اسلام و کثرت دیدارهای دانشمندان در بغداد یا در دانشگاه «جامعة المصطفی» و یا دانشگاه «علامه طباطبائی» و یا دانشگاه‌های دیگر جهان اسلام به تبادل آراء علمی و اتخاذ یک طرح و روش واحد کمک می­‌کند و به طور قطع ارتباط بین اساتید و مهره­‌های دانشگاهی گام بسیار مهمی در مسیر پیشرفت علمی و تخصصی بر اساس ریشه‌های یکسان و نتایج یکسان است.

استاد دانشگاه بغداد در پایان اظهار داشت: بنابراین ملت‌­های اسلامی نیازمند ارتباط گسترده با یکدیگر در زمینه علمی هستند که جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر ا‌ین گام را برداشته و در برگزاری کنفرانس‌­های علمی بین دانشگاه­‌ها فعال است و می­‌توان گفت که در آینده نتیجه این اقدامات قابل مشاهده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز