خبرگزاری کار ایران

زاهدی در دیدار با رئیس دانشگاه UM مالزی:

دانشجویان ایرانی نقش موثری در تولید علم در مالزی داشته‌اند

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالزی هیات همراه روز سه‌شنبه با رئیس دانشگاه UM مالزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا محمدمهدی زاهدی تاکید کرد: دانشگاه‌های ایران در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی ایران حرکت رو به جلویی داشته‌اند، به طوری که اکنون جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از عرصه‌های علمی در منطقه و جهان از کشورهای برتر و پیشرو است.

وی در ابتدای این دیدار با اشاره به تحصیل تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی در مالزی، گفت: به طور قطع دانشجویان ایرانی نقش موثری در تولید علم در مالزی داشته‌اند و این می‌تواند ظرفیت مناسبی برای افزایش همکاری‌های علمی دو کشور داشته باشد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مالزی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های علمی و فناوری کشورمان گفت: دانشگاه‌های ایران در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی ایران حرکت رو به جلویی داشته‌اند، به طوری که اکنون جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از عرصه‌های علمی در منطقه و جهان از کشورهای برتر و پیشرو می‌باشد.

زاهدی این پیشرفت‌ها را عامل مهمی برای توسعه همکاری‌های فیمابین ارزیابی کرد و آن را به نفع دو کشور و دو ملت دانست.

رئیس دانشگاه UMمالزی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی این دانشگاه گفت: دانشگاه مالزی هم‌اکنون با چند دانشگاه و موسسه علمی ایرانی همکاری فعالی دارد و از گسترش این روابط استقبال می‌کنیم.

کد خبر : ۲۶۱۲۸۶