خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی در گفت‌وگو با ایلنا:

اعمال سخت‌گیری‌‌های ویژه در اردوهای راهیان نور با هدف افزایش ایمنی/ باید از دانش‌آموزان محافظت شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۵۸۳

رییس سازمان بسیج دانشجویی گفت: ‌ما تمایل داریم؛ دانش‌آموزان با قطار که امن‌تر است به مناطق راهیان نور سفر کنند، زیرا آنها سرمایه‌های ما هستند و باید محافظت شوند.

سرهنگ علی صابرماهانی (رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تمهیدات پیش‌بینی شده برای  افزایش ایمنی اردوهای راهیان‌نور دانش‌آموزی گفت: دغدغه اصلی ما در مجموعه راهیان نور بحث ایمنی دانش‌آموزان است.البته آمار آسیب دیدن دانش‌آموزان در اردوی راهیان نور زیاد نیست، اما برای ما حتی یک نفر هم زیاد است و نباید هیچ اتفاقی برای دانش‌آموزان در این اردو رخ دهد.

وی ادامه داد: در بحث ایمنی سخت‌گیری‌های خاصی داریم؛ به همین دلیل یک کمیته ایمنی اختصاصی برای اردوی راهیان نور دانش‌آموزی ترتیب داده‌ایم. این کمیته از سال گذشته راه افتاده و امسال نیز جدی‌تر تمهیدات خود را اعمال کند. به عنوان مثال تاکید کرده‌ایم که ساعت رفت و آمد رعایت شود و به هیچ عنوان در شب هیچ حرکتی صورت نگیرد. همچنین اگر خودرویی در زمان حرکت به ساعت‌های شب و نیمه شب برخورد کرد، حتما در جایی توقف کند و بعد ادامه مسیر دهد.

سرهنگ صابر ماهانی گفت: علاوه بر اینها یک سری دانش‌آموز را به عنوان همیار پلیس در میان سایر دانش آموزان خواهیم داشت که می‌توان از آنها نیز کمک گرفت. امسال تلاش شد به مدیران کاروان‌ها آموزش داده شود و از طرفی سامانه‌هایی مانند سامانه سپهتن نیز می‌تواند به این مقوله کمک کند.

رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی افزود: توصیه ما این است برای اردوهای راهیان نور تا جایی که ممکن است از تردد با قطار استفاده شود تا میزان حادثه‌ کاهش یابد. البته  این امکان در سراسر کشور وجود ندارد. اگر می‌خواهیم حادثه‌های مربوط به راهیان نور کاهش یابد در وهله اول لازم است که وسایل نقلیه امن انتخاب شود. البته بخش عمده این امر به مباحث اعتباری بر می‌گردد، اگر اعتبار کافی وجود داشته باشد، تامین وسایل نقلیه امن نیز راحت‌تر است.

سرهنگ صابرماهانی گفت:‌ ما تمایل داریم که همه بچه‌ها با قطار که امن‌تر است، سفر کنند، زیرا این بچه‌ها سرمایه‌های ما هستند و باید از آنها محافظت شود. در این مدت تمام تلاشمان را کردیم که حادثه‌های ناشی از تصادفات در راهیان نور را کاهش دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که علت عمده تصادفات در راهیان نور چیست؟ گفت: بیشتر تصادفات به مسائل فنی مربوط می‌شود در این زمینه نیز به طور تخصصی راهنمایی و رانندگی باید پاسخ دهد. در این تصادفات ممکن است جاده، انسان، وسایل نقلیه و... نقش داشته باشند، اما میزان حادثه‌آفرینی هر کدام به نسبت دیگری متفاوت است. به عنوان مثال در یکی از تصادفات خودرویی که از روبه رو می‌آمده، مقصر تصادف بوده و راننده وسیله نقلیه راهیان‌نور دانش آموزان مقصر نبوده است.

رییس سازمان بسیج دانش آموزی گفت:‌ در دستورالعمل راهیان‌نور دانش‌آموزان تاکید شده است که با موسسات حمل و نقلی که آزمون خود را پس داده‌اند و همچنین افرادی که در این چند سال با آنها همکاری داشتیم و همه نکات را رعایت می‌کنند، همکاری خواهیم کرد.

وی با اشاره به وقوع حادثه در آخرین سفر راهیان نور گفت: در آخرین اردوی راهیان نور فقط یک حادثه در آذربایجان شرقی داشتیم که دو دانش آموز و یک معلم در آن حادثه جان باختند. در مجموع کل حادثه ما در راهیان نور همین بوده که در مهر ماه سال قبل رخ داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز