خبرگزاری کار ایران

با صدور پیام‌های جداگانه خطاب به وزیر فرهنگ و شهردار تهران:

عاملی از انتشار کتاب "پیاده‌روی اربعین؛ روایت مردم‌شناسانه و جامعه‌شناختی" تقدیر کرد

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۸۵۳

سعیدرضا عاملی با صدور پیام‌های جداگانه خطاب به سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیروز حناچی شهردار تهران و محمدرضا جوادی یگانه استاد دانشگاه تهران؛ از تلاش آنان در نگارش و انتشار کتاب "پیاده‌روی اربعین؛ روایت مردم‌شناسانه و جامعه‌شناختی پیاده‌روی اربعین" تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا، سعیدرضا عاملی در بخشی از این پیام چنین نگاشته است: آیین سوگواری اربعین حضرت سیدالشهدا «ع» گذر چهل روز از واقعه‌ای عالم‌تاب و پاسداشت آن است تا در دفتر خاطره‌ها دوباره ثبت شود، گَرد فراموشی نگیرد و از یادها نرود.

برای واقعه نامیرای عاشورا، اربعین و تکرار هرساله آن، حکایت دیگری است از عشق و دلدادگی شیعیان؛ چیزی که باید آن را در اراده بی‌پایان الهی جست.

همچنین در بخش دیگری از این پیام چنین آمده است: بی‌تردید آنان که در مسیر راه‌پیمایی به وادی نور الهی گام می‌نهند، با آفرینش آثار ماندگار، بر چرخ نیلوفری فراز می‌آیند و بشریت را از ظلمات جهل به جلوات نور راه می‌برند.

گفتنی است کتاب "پیاده‌روی اربعین؛ روایت مردم‌شناسانه و جامعه‌شناختی پیاده‌روی اربعین" توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده و در برگیرنده مجموعه مقالاتی است که در این مقالات سعی شده ابعاد مختلف حماسه عظیم راه‌پیمایی اربعین حسینی «ع»  مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز