خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران خبر داد:

تخفیف ٣٠ درصدی شهرداری به تاکسی‌ها برای تعویض کاتالیست

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۱۴۶

معاون شهردار تهران با اشاره به نقش موثر کاتالیست در کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: طرح تعویض کاتالیست فرسوده تاکسی‌ها با هدف جلوگیری از آلودگی هوا به اجرا درآمده است.

به گزارش ایلنا، محسن پورسیدآقایی ظهر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از طرح تعویض کاتالیست فرسوده تاکسی‌های شهر تهران  گفت: آلودگی محیط‌زیست ازجمله پیامدهای ناخواسته تکنولوژی است و خودروها یکی از منابع اصلی تولید آلاینده‌های هوا و همچنین ایجاد پدیده‌های ثانویه ناشی از آلودگی هوا همچون وارونگی دما هستند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه استفاده از تمامی سازوکارها، تکنیک‌ها و ابزارهایی که در جهت کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی پاسخگوی نیازها باشد، همواره موردتوجه شهرداری تهران  قرار گرفته است، تصریح کرد: یکی از این ابزارها و تکنیک‌ها، کاربرد مبدل‌های کاتالیستی در مسیر اگزوز خودروها است که بر اساس آن، سه ترکیب مُضر خروجی از موتور(هیدروکربن‌ها، منوکسید کربن و اکسیدهای نیتروژن) به ترکیبات بی‌ضرر تبدیل می‌شوند. 

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه هر سال با شروع مهرماه، افزایش آلودگی هوا دغدغه شهر تهران می‌شود گفت: طرح تعویض کاتالیست فرسوده تاکسی‌ها با هدف جلوگیری از آلودگی هوا به اجرا درآمده است. 

وی با بیان اینکه در این طرح کاتالیست‌های ٣ هزار تاکسی تعویض می‌شوند تصریح کرد: قراردادی با یک شرکت تولیدی داخلی منعقدشده تا از این پس تاکسی‌هایی که برای دریافت معاینه فنی مراجعه می‌کنند درصورتی‌که کاتالیست خودروشان فرسوده باشد و نتوانند استاندارد معاینه فنی را بگذرانند یا متقاضی معاینه فنی برتر باشند، از این امکان تعویض کاتالیست بهره‌مند شوند. 

براساس گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ معاون شهردار تهران اظهار داشت: ٣٠ درصد از قیمت کاتالیست را شهرداری تهران رایگان پرداخت می‌کند، علاوه بر این، تاکسیرانان با  دریافت گواهی معاینه فنی برتر، مشمول ٢٠ درصد تخفیف در بهای هزینه خدمات(صدور پروانه، بیمه، تایید خط و...)  که در طول سال  به تاکسیرانی پرداخت می‌کنند خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز