خبرگزاری کار ایران

تلاش برای ارائه برنامه‌های درسی منطبق با نیازها و پرسش‌های دانش‌آموزان

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۶۹۹

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما در مجلس دانش‌آموزی مسئولیت پذیری، نقادی، اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری و... را تمرین می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دومین نشست نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر محترم آموزش و پرورش، محمد روشنی رییس سازمان دانش‌آموزی و علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۲۷  شهریور در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در ادامه این نشست عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم گام‌های بیشتری در تربیت دانش‌آموزان برداریم. امروز روزی است که نماد انسجام ملی دانش آموزان ایران است‌ زیرا آنها از سراسر کشور آمده‌اند تا دغدغه‌های خود را بیان کنند و حتی تلاش می‌کنیم که برنامه‌های درسی را منطبق با نیازها و پرسش‌های دانش‌آموزان ارائه کنیم.

 وی افزود:مجلس دانش‌آموزی  برخواسته از ۶۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع متوسطه اول و دوم است که  ۸ هزار دانش‌‌آموز نماینده مجامع  شهرستان‌ها و ۲ هزار دانش‌آموز هم نماینده مجامع استانی شدند. مجلس دانش آموزی مسئولیت تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان را بر عهده دارد. مجلس دانش‌آموزی با این فرآیندی که از کف مدرسه آغاز می‌کند تاثیر گذاری زیادی در مدارس خواهد داشت.

کاظمی اشاره کرد:ما در مجلس دانش‌آموزی مسئولیت پذیری، نقادی، اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری و... را تمرین می‌کنیم. در کنار این مهارت‌ها آگاهی‌های دانش‌ آموزان را  با برگزاری کارگاه ها ارتقا می‌دهیم حتی آنها را با سند تحول آشنا می‌کنیم. امروز سندهای متعالی که تنظیم شده نشان از توانمندی آنها در همین گردهمایی‌ها  دارد. علاوه بر اینها‌، نشست امروز تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است که به شکل جدی به آن خواهیم پرداخت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر قرار است به کیفیت بخشی جدی در نظام تعلیم و تربیت بیاندیشم باید با همکاری هم در راستای آن تلاش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز