خبرگزاری کار ایران

معاون ساماندهی امور جوانان:

کنکور هیچ دستاوری برای کشور ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۶۹۲

معاون ساماندهی امور جوانان گفت: وزیر گفتند که حذف کنکور ممکن نیست، اما با وجود مجلس دانش‌آموزی امروز من می گویم که شما می‌توانید کنکور را هم حذف کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دومین نشست نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر محترم آموزش و پرورش، محمد روشنی رییس سازمان دانش‌آموزی، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۲۷ شهریور در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان این نشست عنوان کرد:  من تقریبا با دغدغه‌های شما موافقم و فکر می‌کنم که پایش‌های درستی در این جلسه انجام شد. مهارت آموزی بسیار مهم است‌. نظام آموزشی ما کاملا علم محور است و فاصله زیادی با مهارت آموزی دارد.  

 معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد:  من شاهد جوانانی هستیم که بعد از فارغ التحصیلی توانایی اداره محیط کار عادی و یک محیط کار  آماده را ندارند.

وی در ادامه اظهار داشت: در این جلسه گفته شد دانش‌آموزان غیردولتی بیشتر به کنکور راه یافتند. در اجرا و هدایت برنامه‌های کشور چند نفر از دانش‌ آموزان مدارس غیردولتی حضور دارند؟ آنهایی که کشور را اداره می‌کنند شماها هستید پس باید به خود ببالید. مجلس دانش‌آموزی مهارتی است که شما برای اداره آینده کشور یاد خواهید گرفت.

تندگویان گفت:به نظرم حداقل ۴۹ درصد از زمان آموزش بچه‌های ما در مدارس باید به موضوعات مهارتی پرداخته شود. این همه موضوعاتی که به دانش‌آموزان در مدارس تعلیم می‌دهیم هیچ اهمیتی برای اداره کشور ندارد. ما فارغ التحصیلان بیکاری داریم که با دلیل عدم توانمندی اجتماعی بیکار شده‌اند. زیرا ما به بچه‌های خودمان در دوره‌ای که لازم بوده مهارت‌ را یاد نداده‌ایم.

معاون ساماندهی امروز جوانان گفت: امروز ما شاهد جوانانی هستیم که در حالی که کار و اشتغال دارند حاضر نیستند ازدواج کنند و مسئولیت زندگی را به عهده بگیرند زیرا کسی به آنها اینها را یاد نداده است. وزیر گفتند که حذف کنکور ممکن نیست اما با وجود مجلس دانش‌آموزی امروز من می‌گویم که شما می‌توانید کنکور را هم حذف کنید. کنکور محوری در نظام آموزشی ما صد در صد  غلط است. کنکور هیچ دستاوری برای کشور ندارد، من برای همه نخبگان ارزش قایلم و اتفاقا شماها مدیران موفق خواهید شد که به جامعه نخبگانی کمک خواهید کرد.  شما چهل ساله آینده این کشور هستید، پس ناامید نباشید.

تندگویان در پایان اظهار داشت: حوزه جوانان ما این آمادگی را دارد که ارتباط بیشتر با مجلس دانش آموزی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز