خبرگزاری کار ایران

رسولی:

نتایج بررسی مدیریت منسجم برای حفظ حریم پایتخت تقدیم مجمع امید شده است

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۷۹۷

رئیس شورای شهرستان تهران گفت: مدیریت منسجم برای حفظ حریم پایتخت در شورای شهرستان بررسی شده و نتیجه این بررسی به مجمع امید ارسال شده است.

به گزارش ایلنا، سید حسن رسولی در بیستمین جلسه شورای استان تهران با اشاره به مشکلات حریم تهران با بیان اینکه در بحث حریم شهر و استان تهران مشکلات و تداخل‌هایی وجود دارد که مطرح کردن آن زمان بر است، اظهار کرد: تلاش مجمع امید همواره بر این است تا مسائل و مشکلات کلیدی شهر و استان تهران از طریق دولت، مجلس، شهردرای و شورای شهر پیگیری شود. بحث حریم پایتخت یکی از این مشکلات است که در کمیته راهبردی مجمع امید به آن پرداخته شده است.

وی ادامه داد: در یکی از جلسه‌های کمیته راهبردی مجمع امید پیگیری مدیریت منسجم برای حفظ حریم پایتخت به شورای شهرستان تهران واگذار شد. برای همین منظور جلسات متعددی با حضور مسئولان، مدیران و کارشناسان برگزار شد که خروجی این جلسات همراه با پیشنهادات به محمدرضا عارف رئیس مجمع امید تقدیم شد.

رئیس شورای شهرستان تهران همچنین تصریح کرد: قوانین متعددی در حوزه حریم از جمله تعاریف محدوده و حریم شهر روستا و شهرک مصوب ۱۴ دی ماه سال ۸۴ و قانون تقسیمات کشوری مصوب سال 63 وجود دارد که هر کدام از این قوانین به تفکیک موارد مهمی را درباره حریم تعریف و تعیین کرده است. همچنین در سال ۷۸ هیئت وزیران سند مجموعه شهر تهران را مصوب کرده است که این مصوبه نسبت به سایر اسناد بالا دستی جامعیت بیشتری دارد.

رسولی اظهار کرد: قانون تقسیمات کشوری قابلیت اجرای یکسان در تمام شهرها و استانها ندارد برای نمونه مجموعه قوانین شهرستان‌هایی مانند طبس و نهبندان با شهرستان قدس و گرمدره بسیار متفاوت است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پیشنهاداتی برای مدیریت منسجم برای حفظ حریم پایتخت تهیه شده است، تاکید کرد: بر اساس این پیشنهادات مقرر شد تا استاندار تهران جلساتی با حضور مدیران مربوطه در این باره تشکیل دهد تا از طریق مراجع کلیدی کشور برای اداره امور محلی پایتخت به وِیژه سکونتگاهی شهری و روستایی که دارای قانون خاص است، اقدام شود.

به گفته رسولی بسیاری از پایتخت‌های کشورهای جهان دارای قانون خاص برای اداره پایتخت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز