خبرگزاری کار ایران

روزنه تقویت انسجام ملی

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۴۵۴

بدون تردید مهمترین ظرفیت مورد نیاز امروز جامعه ایران در مواجهه با امواج متلاطم تهدیدها و جنگ‌های روانی تمام عیار جاری، تقویت همبستگی و همگرایی اجتماعی و سیاسی است. بخش قابل توجهی از تحقق ضرورت کلان این مهم متأثر از روابط و مناسبات دو جناح سیاسی کشور است. مراقبت مراجع سیاسی و سیاست ورزان از دوری جریانات سیاسی دوران انقلاب از یکدیگر راهکار مناسبی برای نیل به این مقصود به نظر می‌رسد.

در این میان خود تمام حق پنداری اصلاح‌طلبان و اصولگرایان و دیو و دلبر پنداشتن رقیب سیاسی یکی از تهدیدات توسعه تفاهم ملی است. گفت‌وگوی ملی و تشکیل کارگروه خود برانگیخته متشکل از برخی از چهره‌های مشهور و مجرب اصلاح‌طلب و اصولگرا که از مدت‌ها قبل توسط فراکسیون امید مجلس پایه‌گذاری و اخیراً از سوی آقایان مهندس باهنر و حجت الاسلام مازنی علنی گردیده است، از یک سو و مواضع جدید آیت‌الله مصباح یزدی درباره انتخاب اصلح نامزدهای انتخاباتی که علاوه بر ساحت فقهی و فلسفی برای جریان اصولگرا به ویژه طیف موسوم به جبهه پایداری از قدرت نفوذ معنوی بالایی برخوردار است از سوی دیگر، علائم و نشانه‌های امیدآفرین برای دلسوزان انقلاب و آرزومندان اخوت و تفاهم مبتنی بر مشترکات انقلابی است.

امیدوارم محافل فکری هر دو جناح با استقبال از این علائم وحدت بخش، از نوع این رویکردها و رفتارها به گونه‌ای حمایت کنند که با حفظ هویت سیاسی جریانات دوگانه سیاسی اصیل که شاهد افق امیدآفرین مطلوب‌تری برای این حوزه باشیم.

سید حسن رسولی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز