خبرگزاری کار ایران

حسن رسولی:

نظارت بر حمل‌ونقل کالا در سطح شهر بی‌صاحب است

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۰۲۲

خزانه‌دار شورای‌شهر تهران گفت: در حوزه بار در سطح شهرها، امر نظارت بر حمل‌ونقل کالا در سطح شهر بی‌صاحب است.

به گزارش ایلنا، سید حسن رسولی در جلسه فوق‌العاده شورای شهر تهران که عصر امروز (۲۵ دی) برای بررسی برنامه سوم توسعه شهر تهران برگزار شد، درباره بند 7 ماده 54 این برنامه، گفت: مخالف حذف این بند هستم اما برای اجرایی شدن آن نیز موافق ایجاد سازمان جدید نیز نیستیم. بر اساس ماده 55 قانون شهرداری نظارت و هماهنگی حمل‌ونقل بار و مسافرت در حوزه  شهرها جز لاینفک وظایف شهرداری‌ها است. در حال حاضر این مأموریت از طریق  سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی و شرکت مترو در حال انجام است اما در حوزه بار در سطح شهرها، امر نظارت بر حمل‌ونقل کالا در سطح شهر کاملاً بی‌صاحب است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، اداره حمل بار داریم، گفت: نبود این سازمان در شهرداری در حقیقت زمین‌مانده یکی از وظایف شهرداری است به همین دلیل با تشکیل سازمان بار و کالا در صورتی موافق هستم که با کاهش سایر واحدهای موازی و غیرضرور سازمان‌های موازی بدون توسعه‌سازمانی انجام شود.

رسولی همچنین در دفاع از بند 10 ماده 54 و تبصره‌های آن نیز، گفت: مدیریت مناسب ترافیک و حمل‌ونقل در درون شهرها با هماهنگی پلیس راهوار و شهرداری تهران است. حذف این بند به معنای قیچی کردن این ارتباطات و باقی ماندن مسئولیت‌ها است. همچنین با حذف این بند، شهرداری دیگر نمی‌تواند بودجه‌ای را برای راهور مصوب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز