خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه هنر:

مرمت دانشگاه هنر نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان است/ رشته‌های تئاتر، سینما و معماری داخلی مشاغل خوبی دارند

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۶۹۱

رییس دانشگاه هنر با اشاره به چالش‌های دانشگاه هنر گفت: بخشی از این مشکلات ما مسائل اقتصادی دانشگاه است که امیدواریم بتوانیم آن را مرتفع کنیم. یکی از عمده‌ترین مشکلات دانشگاه هنر مرمت فضاهایی است که به عنوان فضای فیزیکی در اختیار داریم.

سیدحسن سلطانی (رییس دانشگاه هنر) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به سرنوشت دانشجویان دانشگاه هنر پس از فارغ‌التحصیلی و میزان اشتغال آنها گفت: آنچه که مسلم است افرادی که از دانشگاه هنر فارغ‌التحصیل می‌شوند به دلیل مهارت‌های خاص هنری که دارند، حتی اگر در فضاهای دولتی مشغول به کار نشوند در فضای آزاد جامعه امکان کار دارند و با توانمندی هنری و پتانسیلی که دارند، می‌توانند در فضایی که مرتبط با توانمندی هنریشان هست، مشغول به کار شوند.

وی در خصوص رصد وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه توضیح داد: وزارت علوم نیز اخیرا این رصد را آغاز کرده تا ما به یک آمار مشخصی دست پیدا کنیم و بدانیم دقیقا چه تعداد از فارغ التحصیلان ما در چه رشته‌هایی بیشتر و در چه رشته‌هایی کمتر وارد بازار کار می‌شوند. قطعا اگر به آمار دقیقی دست پیدا کنیم آن را منتشر می‌کنیم.

رییس دانشگاه هنر درباره جایگاه دانشجویان هنر در نهادها و پست‌های دولتی گفت: جایگاه دانشجویان هنر در بسترهای دولتی به نوع رشته‌های هنری بستگی دارد و ممکن است که نیاز باشد در فضاهای صنعتی یا ارگان‌های  دولتی خاصی مشغول به کار شوند و  البته بعضا دانشجویان  شهرسازی، معماری و طراحی صنعتی می‌توانند به سازمان‌ها و نهادهای نیمه دولتی مثل شهرداری‌ها  برای اشتغال وارد  شوند.

سلطانی گفت: در برخی از رشته‌ها که در واقع هنرهای انفرادی هستند قاعدتا خود هنرمند رغبت و تمایل ندارد که وارد حیطه کارمندی  و عرصه دولتی شود و اکثر کسانی که به صورت انفرادی آموزش هنری می‌بینند تلاش می‌کنند در فضاهای خاص خودشان و یا در ارتباط با نمایشگاه‌های گروهی، هنرشان را عرضه کنند و وارد عرصه اقتصاد هنر شوند.

رییس دانشگاه هنر گفت: به نظر می‌آید اکثر هنرمندانی که پتانسیل هنری دارند به سمت کارهای دولتی کمتر می‌روند اما باید ورود آنها به کار روند و حقوق مشخص داشته باشد. 

وی در پاسخ به این سوال که کدامیک از رشته‌های هنر بازار کار مناسب‌تری دارد و فارغ التحصیلان می‌توانند در آن زمینه شغل داشته باشند، گفت: رشته سینما، تئاتر، رشته معماری و شهرسازی به خصوص معماری داخلی بازار کار خوبی داشته و فارغ التحصیلان این  رشته‌ها به نوعی مشغول هستند. دانشجویان رشته‌های تجسمی مثل عکاسی، نقاشی و گرافیک نیز جز رشته‌هایی هستند که به نظر می‌آید کمتر وارد عرصه شغل‌های دولتی می‌شوند.

او افزود: دانشجویان دانشکده کاربردی و موسیقی دانشگاه هنر نیز به همین ترتیب در فضاهای هنر مربوط به خودشان در ارکسترها و گروه‌های موسیقی مشغول به کار می‌شوند و آن افرادی هم که تمایل دارند در حیطه آموزش کمک کنند، وارد عرصه هنرستان‌ها و یا دانشگاه‌ها  برای آموزش ابعاد مختلف هنر می‌شوند.

سلطانی در خصوص ظرفیت پذیرش دانشگاه هنر در سال ۹۸ گفت: امسال ما به طور کل ۴۲۰ هزار نفر پذیرش به عنوان ورودی خواهیم داشت و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش می‌کنیم. امیدوارم بتوانیم سال تحصیلی خوبی را با همت همکاران و اعضای هیات علمی این دانشگاه با درایت و دلگرمی که دانشجویان به عرصه علم و هنر خواهند داشت، آغاز کنیم.

رئیس دانشگاه هنر درباره مشکلات پیش روی این دانشگاه گفت: بخشی از این مشکلات ما مسائل اقتصادی دانشگاه است که امیدواریم بتوانیم آن را مرتفع کنیم. یکی از عمده‌ترین مشکلات دانشگاه هنر مرمت فضاهایی است که به عنوان فضای فیزیکی در اختیار داریم. با توجه به اینکه دانشگاه هنر در بافت میراثی قرار دارد و بخش عمده‌ای که در اختیار ماست در پردیس باغ ملی واقع شده و حدود ۲۰ هزار متر است .تقریبا مرمت و بازساری ۳۰ درصد این فضا انجام شده و حدود ۷۰ درصد این فضا نیاز به توجه ویژه مسئولین دارد تا هرچه سریعتر مرمت و مقاوم سازی آن در اختیار دانشگاه قرار بگیرد و ما بتوانیم به زودی آن را آماده کنیم و انشالله ساماندهی و تجمیع دانشکده‌های مختلف دانشگاه هنر در این پردیس اتفاق بیافتد.

سلطانی در پایان اظهار داشت: برای حل مسئله مرمت دانشگاه هنر مذاکرات متعددی با نهادهای مربوطه انجام شده اما فعلا فقط قول و قرارهایی مطرح شده و در عمل اتفاقی نیفتاده است. در حال  حاضر بودجه مورد نیاز برای مرمت و بازسازی دانشگاه هنر باغ ملی  ۱۰۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز