خبرگزاری کار ایران

بررسی فروش پایان‌نامه در سایت دیوار در دست بررسی است/ یک سایت غیر قانونی فروش پایان نامه و مقاله بسته شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۲۳۸

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: به طور کل حدود ۹۰ درصد پرونده‌های تقلب علمی مربوط به دانشگاه‌های غیردولتی و ۱۰ درصد مربوط به دانشگاه‌ها و مراکز علمی دولتی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران پس از جلسه روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و موسسات پژوهشی در رابطه با  فروش پایان‌نامه از طریق سایت دیوار گفت: در این زمینه مکاتباتی انجام شده و خواستیم که این نوع آگهی ها را مسدود و از دسترس خارج کنند. در این میان چند سایت دیگر هم بوده که یکی از آنها مسدود شده است ولی متاسفانه درباره دیوار گزارشی به دست ما نرسیده است.

وی‌ ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ما این بوده که اسامی متخلفین را به دانشگاه‌های مربوطه ارسال کرده‌ایم تا خود دانشگاه علیه آنها پرونده تشکیل دهد.به طور کل حدود  ۹۰ درصد پرونده‌ها مربوط به دانشگاه‌های غیردولتی و ۱۰ درصد پرونده‌های تقلب علمی مربوط به دانشگاه‌ها و مراکز علمی دولتی بوده است.

سیمایی صراف درباره با جمع‌آوری موسساتی که پایان نامه تهیه می‌کنند، گفت: شعبه بازپرسی یک کارشناس مشخص کرده است که باید گزارشات ما را راستی آزمایی کند، در نهایت گزارش کارشناس برای دادگاه ارسال خواهد شد. در حال حاضر آماری از تعداد موسسات غیر مجاز در دست نیست، اما با دستور قضائی موفق شدیم ۲۵ موسسه را پس از چند ماه تعطیل کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: می‌دانیم این ۲۵ موسسه کافی نیست اما فرآیند جمع آوری آنها بسیار زمانبر  است اما وزارت علوم باید به عنوان یک دستگاه اجرایی و یک دستگاه ضابط این موسسات را تعطیل کند و پرونده‌ها را به دادگاه بفرستد.

وی در پاسخ به این سوال که مجازات افرادی که تقلب کرده‌اند چیست، گفت: در صورت تایید تقلب، آن مدرک لغو خواهد شد و حقوق و دستمزد فرد متقلب نیز  مسترد می‌گردد.  همچنین اگر به خاطر مدرک دریافت شده پست و مقام بالاتری کسب کرده از آن مسئولیت کنار حتما برکنار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز