خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم خبر داد:

فعالیت ۴۰۰ کانون همیاران سلامت روان در دانشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۵۴۸

وزیر علوم از فعالیت ۴۰۰ کانون همیاران سلامت روان در دانشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور غلامی صبح امروز در همایش فصلی دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان های سراسر کشور با بیان اینکه در امر مبارزه با مواد مخدر اگر اقدامات آموزشی و پیشگیرانه را انجام دهیم قطعا شاهد حل این موضوع خواهیم بود، گفت: کارهای کارشناسی نشان می‌دهد که هزینه های اقدامات پیشگیرانه نیز از هزینه های اقدامات مقابله ای کمتر است لذا اگر تمرکز در حوزه آموزش باشد شاهد تاثیرات مفید در این حوزه خواهیم بود.

وی ادامه داد: امروزه جوانان از روی کنجکاوی به سمت مصرف مواد مخدر می روند و در این امر دانشجویان نیز بعضا به سمت مواد مخدر کشیده می‌شوند. پدیده مواد مخدر یک معضل جهانی است اما رویکردها و نوع برخورد با این موضوع می تواند منجر به بروز نتایج مختلفی شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مصرف مواد مخدر بین دانشجویان می تواند زمینه بروز سایر آسیب ها نظیر نزاع و ... را فراهم کند. با اینکه تعداد نسبی دانشجویان مرتبط با مواد مخدر کمتر از میانگین جامعه است اما ما به همان تعداد اندک نیز توجه داریم و اقدامات خود را انجام خواهیم داد.

غلامی خاطرنشان کرد: درحال تدوین یک راهبرد جدی در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی هستیم. نکته جالب اینجاست که  بین بچه هایی که اعتقادات قوی تری دارند عوامل خطرزا کمتر بروز می دهد.

وی با بیان اینکه موضوع آموزش نیز باید در مدارس و دانشگاه ها دنبال شود اظهار کرد: جوانان باید با خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر آشنا شوند و از طرفی برخی از خانواده ها فضا را برای فرزندان مسدود می کنند و حتی اجازه نگاه کردن تلویزیون را نیز به آنها نمی دهند، که این اقدامات خطرزا خواهد بود چراکه جوانان با موضوعات مختلف آشنا نشده و بعضا گرفتار آسیب ها می شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به طرح یاریگران زندگی گفت: بیش از ۴۰۰ کانون همیاران سلامت روان را در دانشگاه ها داریم که ۱۷ هزار عضو دارند و اقدامات آگاه بخشی را انجام می دهند.

غلامی گفت: همه دستگاه ها باید توجه به موضوع مواد مخدر را جزء اولویت های کاری خود قرار دهند و با همکاری یکدیگر قدمی موثر در این حوزه بردارند.

همچنین حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: باید بتوانیم در مقابل پدیده‌هایی که ما را آزار می دهد توافق نکنیم و به دنبال علل آن باشیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: چندین دهه در زمینه مبارزه با مواد مخدر تلاش کردیم اما امروز راضی نیستیم یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش این است که آدم‌ها را برای زندگی سالم تجهیز کند به طوری که بدانند چگونه از هویت و شرافت خود دفاع کنند و چگونه نه بگویند. ما باید دانش آموزان را برای مواجهه با چنین پدیده هایی در جامعه آماده کنیم تا هم امروز بتوانند در جامعه در مقابل این پدیده ها بایستند و هم در آینده پدرانی باشند که نسل خوبی را تربیت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز