خبرگزاری کار ایران

با اعلام سرهنگ نثاری؛

سارق آموزشگاه موسیقی لو رفت/ مالخر به دام افتاد

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۲۲۱

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی از دستگیری یک سارق آموزشگاه موسیقی در شرق تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری گفت: اواخر تیرماه سال‌جاری شکایتی مبنی بر سرقت از آموزشگاه موسیقی در کلانتری ۱۲۷ نارمک مطرح و برای رسیدگی تخصصی به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه ۱۵ تهران در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: شاکی پس از حضور در پایگاه چهارم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در تاریخ ۲۷ تیرماه وقتی به دفتر کارم(آموزشگاه موسیقی) مراجعه کردم متوجه شدم درب ورودی تخریب و وسایل آموزشگاه شامل دو دستگاه گیتار، یک‌دستگاه سه تار، یک‌دستگاه تار، مایکروویو، کیبورد، دستگاه پلی‌بک، میکروفون، دو دستگاه تلفن رومیزی به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیون تومان توسط سارق یا سارقان به سرقت رفته است.

رئیس پایگاه چهارم در ادامه بیان داشت: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی، راهی محل سرقت شده که در بررسی اولیه متوجه وجود دوربین‌های مداربسته شدند. در بررسی فیلم‌های دوربین مداربسته محل سرقت، تصویر مردی جوانی حدود ۳۸ ساله بدست آمد که ساعت ۲۱ شب وارد طبقه سوم ساختمان شده و پس از اطمینان از عدم حضور افراد ساختمان، درب ورودی آموزشگاه را تخریب و اقدام به سرقت اموال کرده و در نهایت با یک‌دستگاه خودروی ریو که بیرون از ساختمان منتظر وی بوده متواری شده است.

سرهنگ نثاری افزود: کارآگاهان با توجه به تحقیقات و اطلاعات بدست، آموزش‌های لازم به شاکی درباره سرکشی به مراکز خرید و فروش آلات موسیقی داده شد تا در صورت مشاهده اموال در این مراکز یا سایت‌های واسطه خرید و فروش اینترنتی موضوع را سریع به کارآگاهان اعلام کند. اواخر مردادماه شاکی با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی به کارآگاهان اعلام می‌دارد یکی از دوستانش برای خرید گیتار به فروشگاه لوازم موسیقی واقع در شرق تهران مراجعه و یک‌دستگاه "پلی‌بک" متعلق به مالباخته را در فروشگاه مشاهده که پس از اطلاع به شاکی، وی در محل حاضر و پلی‌بک خود را شناسایی کرد. کارآگاهان راهی فروشگاه اعلامی شده و مالک فروشگاه که فردی جوانی بنام فرهاد بود را دستگیر و همراه دستگاه مکشوفه به پایگاه منتقل کردند.

وی متذکر شد: خریدار اموال مسروقه در تحقیقات به کارآگاهان گفت سارق برای فروش اموال مسروقه شامل یک‌دستگاه پلی‌بک و یک‌دستگاه دی جی وارد فروشگاه شده و پس از توافق بر سر قیمت، آنها را به مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان از وی خریداری و مبلغ مذکور را به کارت بانکی شخصی بنام رضا واریز کردم. کارآگاهان با توجه به اظهارات مالخر، دستگیری سارق را در دستور کار خود قرار دادند که طی اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه وی در محدوده شمیران نو شدند که با انعکاس اطلاعات بدست آمده و با هماهنگی مقام قضایی، کارآگاهان ۱۵ شهریورماه در عملیاتی غافلگیرانه رضا را در مخفیگاه دستگیر و منتقل می‌کنند.

سرهنگ نثاری در ادامه افزود: متهم در تحقیقات مقدماتی منکر هر گونه سرقت شده ولی با مشاهده مستندات لب به اعتراف گشود و ضمن قبولی سرقت اظهار داشت که به تنهایی و با تخریب درب ورودی آموزشگاه اقدام به سرقت اموال با ارزش کرده و با خودروی ریو که به‌صورت عبوری اجاره کرده بودم از محل متواری و سپس اموال را به جمشید و افراد عبوری فروخته‌ام و پول حاصله که حدود ۱۰ میلیون تومان بود را صرف خوشگذرانی و مواد مخدر کرده‌ام.

رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی همچنین گفت: با توجه به دستگیری سارق و خریدار اموال مسروقه، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی دادیار شعبه یکم دادسرای ناحیه ۱۵ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و بررسی سوابق کیفری در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی هستند.

سرهنگ نثاری در پایان به شهروندان توصیه کرد که واحد‌های صنفی خود را به دوربین‌های مداربسته با کیفیت، سیستم‌های ایمنی و هشداری ضد سرقت تجهیز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز