خبرگزاری کار ایران

تصویب طرح دو فوریت الزام شهرداری به اختصاص بودجه برای مناسب‌سازی مدارس دخترانه

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۹۸۹

طرح دو فوریت الزام شهرداری تهران به اختصاص ۳۰ درصد از ردیف بودجه سالانه اختصاصی به آموزش و پرورش تهران برای مناسب سازی مدارس دخترانه دولتی در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طرح دو فوریت الزام شهرداری تهران به اختصاص ۳۰ درصد از ردیف بودجه سالانه اختصاصی به آموزش و پرورش تهران برای مناسب سازی مدارس دخترانه دولتی در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران توسط ناهید خداکرمی با ۱۶ امضا تقدیم هیات رئیسه شد.

در ابتدا ناهید خداکرمی درباره ضرورت دو فوریت این طرح گفت: ۷۶ درصد دختران ایرانی از کمبود ویتامین D رنج می برند و قرار است این دختران مادران آینده مان باشند. کمبود کلسیم و ویتامین D برای بدن موجب می شود دختران در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه نور آفتاب در تامین ویتامین D اهمیت فراوانی دارد و در همین راستا مناسب سازی مدارس اهمیت می یابد تصریح کرد:  الان در بسیاری از مدارس غیرانتفاعی شرایط آزادانه فعالیت ورزشی دختران ایجاد شده است، اما در مدارس دولتی نه. از آنجایی که مناسب سازی مدارس دخترانه از جمله وظایف شهرداری تهران است در نتیجه لازم است این بودجه به مدارس دخترانه تخصیص یابد.

در ادامه الزام دوفوریت به درخواست محسن هاشمی به بحث گذاشته شد.مرتضی الویری در مخالفت با دو فوریت این طرح با بیان اینکه با کلیات طرح مخالف نیست اظهار داشت: اما ضرورتی برای دو فوریتی بودن آن وجود ندارد از طرفی باید علت اینکه 30 درصد از این منابع مورد تاکید است و کمتر یا بیشتر نیست تشریح شود.در ادامه شهربانو امانی در موافقت با دو فوریت این طرح گفت: از همان ابتدای انقلاب دختران در فضای محبوس بودند و باید استفاده از امکانات عادلانه مورد توجه قرار گیرد بسیاری از هزینه هایی که امروز تحمیل می شود در صورتی که استفاده از امکانات به صورت عادلانه وجود داشت باعث ایجاد این هزینه ها نمی شد.

وی ادامه داد: ما منتظر بودیم در دو سال گذشته نگاه حاکم بر شورای پنجم در مدیریت شهری نیز حاکم شود اما اینگونه نشد و امروز ناچاریم برای حساس کردن مسئولان این طرح را به صورت دو فوریت مطرح کنیم و از شما به عنوان پدران و تصمیم سازان می خواهیم با دو فوریت طرح موافقت کنید تا در آستانه سال تحصیلی جدید این بودجه تخصیص یابد.

پس از امانی، مجید فراهانی در مخالفت با دو فوریت این طرح اظهار داشت: با کلیات طرح موافقم، اما مخالفت من برای دو فوریت طرح است زیرا هم اکنون ۵ درصد از عوارض شهرسازی از محل صدور پروانه و ماهانه نیز کمک شهرداری به آموزش و پرورش برای تعمیرات پرداخت می شود. انتظار داریم برای این طرح کار کارشناسی در کمیسیون های  تخصصی انجام شود.

حسن خلیل آبادی در موافقت اظهار داشت:  اگر ما بتوانیم در هر منطقه یک مدرسه را برای دانش آموزان دختر مناسب سازی  کنیم کار بسیار درستی انجام داده ایم که بهتر است قبل از مهر ماه و بازگشایی مدارس صورت گیرد.در پایان دوفوریت طرح با ۱۲رای موافق تصویب شد.

در ادامه بررسی این دوفوریت، شهربانو امانی پیشنهاد افزایش این طرح از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد را مطرح کرد که با انتقاد برخی اعضای شورا مواجه شد.

محسن هاشمی در ادامه گفت در اروپا در مدت زیادی از سال هوا ابری است و مردم قرص ویتامین D می خورند.

در ادامه پیشنهاد شهربانو امانی با ۱۳ رای مخالف رد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز