خبرگزاری کار ایران

عبدالرضا باقری:

امروز مطالبه از دانشگاه‌ها فراتر از علوم دانش است/ درصدد تشکیل بنیاد حمایت دانشگاهی در وزارت علوم هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۹۳۷

قائم مقام وزیر علوم بیان کرد: ما در وزارت‌علوم بنا داریم سایر نهادهای مردمی را در وزارت‌علوم شکل بدهیم که یکی از آنها بنیاد حامیان دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفتمین جشنواره ملی رویش عصر امروز با حضور عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، محمدتقی احمدی رییس دانشگاه تربیت مدرس در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

قائم مقام وزیر علوم در این مراسم با بیان اینکه امروز یکی از بهترین روزها برای دانشجویان است، گفت: اکثر افراد بهترین دوستان‌شان را زمان دانشجویی پیدا می‌کنند. این سرمایه‌ای است که دانشجویان در محیط دانشگاه بدست می‌آورند و تا آخر عمر می‌توانند همراه خود داشته باشد بنابراین محیط دانشجویی یک فرصت طلایی است.

او اظهار داشت: ما در وزارت‌علوم بنا داریم سایر نهادهای مردمی را در وزارت‌علوم شکل بدهیم که یکی از آنها بنیاد حامیان دانشگاه است که متشکل از افراد اندیشمند، خیرخواه، نوع‌دوست و علاقه‌مند به توسعه علمی کشور هستند. ما در دولت دهم و یازدهم ۶۵ بنیاد را پایه‌ریزی کرده‌ایم که همه آنها متشکل از افراد موثر پایه‌گذاری شده بود.

باقری بیان کرد: کارکرد اصلی دانشگاه آموزش و پژوهش است اما دانشگاه در عین حال می‌تواند برای دانشجو یک محیط برای کسب تجربه باشد تا پژوهش‌هایش را انجام دهد.  

قائم مقام وزیر علوم با بیان اینکه اواخر دهه ۷۰ کانون‌های دانشگاهی دانشگاه‌ها به طول خودجوش شکل گرفتند، گفت: اکنون حدود ۲۰‌ سال از عمر آن‌ها گذشته، ۳ هزار کانون فعال و بالغ بر ۵ هزار دانشجو در این کانون‌ها مشغول به فعالیت هستند.

او تاکید کرد کانون‌ها محل مناسبی برای فراگیری کار گروهی و دوستی‌هایی است که می‌تواند به عنوان سرمایه دانشجویان محسوب شود. چقدر خوب خواهد شد اگر فعالیت‌های کانون‌ها را در ۲۰ سال گذشته بررسی، چالش‌ها آن شناسایی و برای رفع آن تلاش کنیم‌.

قائم مقام وزیر علوم همچنین گفت: یکی از مهم‌ترین کارکردهای نهادهای مدنی جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است که از جمله آن می‌توان به انجمن‌های علمی، تشکل‌های دانشگاهی و غیره اشاره کرد. نهادهای دانشجویی در ۲۰ سال گذشته متناسب با نیازهای جامعه شکل گرفته‌اند ما نیز به‌عنوان متولیان آموز عالی تلاش می‌کنیم شرایط لازم برای این فعالیت‌ها را فراهم و کمتر در این فعالیت‌ها مداخله کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز