خبرگزاری کار ایران

سنندجی در ‌گفت‌وگو با ایلنا؛

محدودیت مسافرین اتوبوس‌های ویژه دانش‌آموزی/ افزایش تعداد خطوط ویژه دانش‌آموزی در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۹۲۲

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: اتوبوس‌های ویژه دانش‌آموزی تنها به تعداد صندلی‌ها مجاز به سوار کردن دانش‌آموزان هستند.

پیمان سنندجی (مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران)‌ در گفت‌و‌گو با ایلنا،‌ درباره اختصاص اتوبوس‌های ویژه مدارس گفت: شرکت واحد اتوبوسرانی با شروع بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، به دو طریق خدمات‌رسانی برای سرویس مدارس را انجام می‌دهد.

وی افزود: بخشی از این خدمات مربوط به سرویس‌های دربستی است که خود مدارس درخواست می‌دهند و ما براساس استانداردهایی،‌ از جمله اینکه زیر سن فرسودگی‌ باشند، از کمربند و مشخصات ایمنی کافی برخوردار باشند،‌ مینی‌بوس و یا اتوبوس‌هایی را به صورت دربستی در اختیار مدارس قرار می‌دهیم.

سنندجی با اشاره به اقدام ویژه‌‌ دیگری که شرکت واحد اتوبوسرانی در سال گذشته آغاز و در سال جاری به صورت گسترده‌تری اجرا کرد، تصریح کرد: در همه جای دنیا،‌ سرویس‌های مدارس ضمن آنکه به صورت دربستی در اختیار مدارس قرار می‌گیرند،‌ به صورت خطوطی هم در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرند. سال گذشته 2 خط ویژه اتوبوس‌های دانش‌آموزی را برای مداری در نظر گرفتیم که بازخورد خوبی داشت. در نتیجه امسال نیز این طرح را برای هر 22 منطقه در نظر گرفتیم و برای هر منطقه یک خط ویژه در نظر گرفته شده‌اند. قابل ذکر است که  این خطوط براساس درصد پوشش مدارس طراحی شده‌اند.

وی درباره ویژگی اتوبوس‌ها گفت: این اتوبوس‌ها لوگوی مخصوص دارند و تابلوی ایستگاه‌ها نیز مشخص است که این اتوبوس‌ها متعلق به مدارس هستند. اتوبوس‌های مدرسه باید دارای دماغه باشند و جلوی آنها برآمدگی داشته باشد تا در صورت تصادف احتمالی،‌ صدمه‌ای به دانش‌آموزان نرسد. اگرچه این نوع اتوبوس را نداریم،‌ اما سعی کردیم از اتوبوس‌های غیرفرسوده که استاندارد بالایی دارند استفاده کنیم تا ایمنی داخل اتوبوس‌ها برای دانش‌آموزان فراهم شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به افزایش تعداد اتوبوس‌ها در ساعات  پیک تعطیلی مدارس‌ افزود: لوگوی خاصی روی اتوبوس‌ها نصب شده و با راه‌اندازی این ۲۰ خط به همراه دو خطی که در سال گذشته راه‌اندازی شد و نتایج خوبی به همراه داشت،‌ تعداد خطوط در سال‌های بعد نیز افزایش خواهد یافت.

سنندجی درخصوص اینکه این اتوبوس‌ها مجاز به سوار کردن چند دانش‌آموز هستند، گفت: اتوبوس‌ها تنها به تعداد صندلی‌ها مجاز به سوار کردن دانش‌آموز هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز