خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

توسعه مترو از قوت لایموت هم واجب‌تر است

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۶۲۵

رئیس شورای شهر تهران گفت: توسعه مترو از قوت لایموت هم برای تهران واجب‌تر است و می‌توان در شرایط تحریم، رکود و تورم با توسعه مترو به علاج هر سه درد پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در آیین افتتاح 5/8 کیلومتر از بخش شرقی خط 7 مترو گفت: ساخت مترو برای تهران از قوت لایموت واجب‌تر است. به ویژه در این شرایط تحریمی، رکود و تورم، مترو می‌تواند علاج هر سه درد باشد زیرا با داخلی کردن ساخت مترو هم می‌توان با تحریم‌ها مقابله کرد و هم می‌توان با تجهیزات ثابت متحرک پیشرفته مترو مانند واگن، تهویه سیگنالی، کنترل، مخابرات و غیره قدرت ساخت داخلی در بخش خصوصی و صنایع دولتی را داریم. همچنین می‌توانیم با توسعه مترو با رکود مقابله کرده و اشتغال سالم و رونق در بخش تولید و خدمات را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه با توسعه مترو می‌توان هزینه‌های زندگی در تهران را ارزان کرد و تورم را کاهش داد، گفت: می‌توانیم بخشی از هزینه‌های حمل و نقل را که درصد مهمی از هزینه‌های زندگی مردم می‌شود را کاهش دهیم.

او در ادامه با اشاره به اینکه آغاز به کار این خطوط با آغاز سال تحصیلی همزمان شده است، گفت: این همزمانی جای خوشحالی دارد و از همه عوامل و مسئولان دخیل در این امر تشکر و قدردانی می‌کنم.

هاشمی در ادامه اظهار داشت: البته تجهیزات متحرک این خط هنوز تامین نشده و خط 6 و 7 با حداقل ظرفیت کار می‌کنند و امیدواریم به زودی ظرفیت قابل قبولی برای این کریدورهای راهبردی ایجاد شود.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه اظهار داشت: نباید ببینیم از چهار دستگاه حفار مترو که با خون و دل و زحمات فراوان تامین شده‌اند به دلیل توقف ساخت دو دستگاه از تهران خارج شوند و اگر همین رویه پیش برود ممکن است دو دستگاه دیگر نیز به پروژه‌های فعال خارج تهران برده شوند؛ در حالی که خطوط 8 و 11 مترو آماده ساخت است.

وی افزود: اکنون دو سال از تشکیل شورای پنجم می‌گذرد و دیگر فرصت سعی، خطا، سستی و تعلل نداریم و باید در دو سال باقی مانده جهشی محسوس در سیستم حمل و نقل عمومی مترو انجام شود.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه می‌توان با جذب سرمایه‌گذاری در مجتمع‌های ایستگاهی توسعه مترو در بخش داخلی را پیش گرفت، تصریح کرد: در تهران 200 ایستگاه مترو وجود دارد که هرکدام ظرفیت ساخت چند مجتمع ایستگاهی، خدماتی و مسکونی را دارند و از محل آنها می‌توان هزینه ساخت خطوط جدید را تامین کرد.

این عضو شورای شهر در ادامه تصریح کرد: مقایسه متروی تهران با متروی پکن نشان می‌دهد که این دو شبکه تقریبا به صورت همزمان ساخت خود را آغاز کردند اما زمانی که ما در حال ساخت سه خط مترو بودیم، متروی پکن دو خط داشت اما امروز ما 7 خط مترو داریم که ظرفیت جابه‌جایی 5/2 میلیون نفر را دارد در حالی که پکن با 20 خط فعال به طور متوسط روزانه 5/10 میلیون نفر را جابه‌جا می‌کند.

هاشمی در پایان گفت: تفاوت این دو شبکه در حالی است که دولت چین یارانه سوخت نمی‌دهد و همچنین از سوخت نیز مالیات دریافت می‌کند. درواقع حمل و نقل با خودرو برای دولت چین منافع ندارد و مثل ایران نیست که در تهران روزانه 200 میلیارد تومان یارانه بنزین پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز