خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

یارانه مترو و اتوبوس مانند مهریه عندالمطالبه است

کد خبر : ۵۸۵۶۰۸

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش یارانه مترو و اتوبوس را مانند مهریه عندالمطالبه دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه چهلمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز مقرر شد که پرونده‌های مربوط به مساله باغات به کمیسیون ماده 7 بازگردانده شود تا مسئولان شهرداری و کارشناسان در این زمینه تصمیم بگیرند.

وی افزود: یک فوریت تعیین سیاست‌های کلان برنامه سوم شهرداری نیز در جلسه امروز به تصویب رسید و در نهایت موضوع باغات در دستور  کار قرار گرفت که بحثی جدی در این زمینه داشتیم و نهایتا مقرر شد شورای شهر فقط به پرونده‌هایی ورود پیدا کند که مربوط به وظایف قانونی‌اش است.

هاشمی در ادامه و در رابطه با طرح ترافیک جدید گفت: مصوبه شورای ترافیک هنوز در کارتابلم قرار نگرفته است و ممکن است در کارتابل رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر باشد، اما هنوز به صورت مکتوب مصوبه‌ای را که به امضای اعضای شورای ترافیک رسیده باشد را ندیدم.

وی افزود: در رابطه با سرانجام مطالبات شهرداری از دولت نتایج خوبی حاصل شده است، اما جزئیات آن را از شهردار تهران بپرسید.

هاشمی گفت: درباره تاب‌آوری تهران در مقابل زلزله پس از دیدار با لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گزارشی فوری در خصوص وضعیت تهران ارائه کردیم که قرار بود در جلسه سران سه قوه مطرح شود و خبر ندارم که سرانجام آن چه شد.

رئیس شورای شهر تهران در رابطه با یارانه مترو بیان داشت: حساب‌ها باید از طریق حسابرس دولت تایید شود تا به عنوان طلب تلقی شود در برخی مواقع موارد قانونی دولت مکلف به کمک است اما در برخی موارد دولت مجاز است بسته به فشار مدیران ردیف‌هایی که اجازه داده می‌شد تبدیل به پول آن هم در سال مالی مذکور شود که بسته به قدرت چانه‌زنی مسئولان این مساله محقق شده یا نشده است.

وی افزود: سابقه نداشته هیچ دستگاهی مشکلش در این خصوص با دولت را در مراجع بالاتر پیگیری کند در حال حاضر باید دوستانه این مساله را مطرح کرد، چرا که یارانه مترو و اتوبوس مانند مهریه عندالمطالبه است.

رئیس شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری قصد شکایت از دولت را دارد یا خیر بیان داشت: تا الان بحث شکایت مطرح نشده اما اگر آدم عاقل باشد شکایت نمی‌کند.

هاشمی در ادامه گفت: اتفاق خوبی در سال 94 رخ داد به گونه‌ای که در زمان قالیباف و بنا بر موافقت آقای جهانگیری 2 هزار میلیون یورو برای تامین واگن تخصیص داده شد که به نرخ امروز چیزی حدود 8 تا 9 هزار میلیارد تومان می‌شود این عدد بالایی است که کسی از آن یاد نمی‌کند در حالی که این پول‌ها باید صرف خرید واگن می‌شد.

رئیس شورای شهر تهران ری و تجریش تاکید کرد: ‌بر اساس قانون فاینانس خط شش و هفت 470 میلیون یورو در نظر گرفته شده است نمی‌خواهم از این کلمه استفاده کنم اما اگر از این رقم استفاده نشود بی عرضگی است.

وی در پایان تاکید کرد: تعیین تکلیف این ارقام پروسه‌ای طولانی دارد قوانین زیادی داریم که به دلیل کم کاری مدیران و کمرنگ شدن انگیزه آنها برای حل مشکلات از آن استفاده نمی‌کنیم و نمی‌توانیم آن را نقد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز