خبرگزاری کار ایران

انتقاد سرخو از افزایش ۱۵ و ۱۴ درصدی قیمت بلیط مترو و اتوبوس

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۸۵۹

عضو شورای شهر تهران از افزایش ۱۴ و ۱۵درصدی قیمت بلیط مترو و اتوبوس انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن سرخو؛ رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک و رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران که به بررسی افزایش قیمت بلیط مترو و اتوبوس در سال آینده اختصاص داشت، گفت: بررسی این موضوع باید از ۲ منظر بررسی شود، یکی اینکه آیا این قیمت ها واقعی هستند یا خیر؟  و دوم از منظر سیاست‌های عمومی دولت است که نگه‌داشتن تورم روی ۸ درصد است.

سرخو در این باره گفت: از آنجایی که ما می‌دانیم حمل ونقل یکی از شاخص‌های پایه برای تعیین نرخ تورم است و در تورم کلی کشور نیز تاثیر گذار است دود این افزایش قیمت به چشم شهرداری خواهد رفت، چرا که در تعدیل های پیمانکاران و شاخص‌هایی که برای پروژه ها تعریف می شود از سویی روی قیمت بلیط مقداری اضافه‌تر دریافت می شود، اما در احداث مترو باید چند برابر این مبلغ هزینه شود.

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد شدید از افزایش ۱۵ درصدی قیمت حمل و نقل عمومی گفت: با توجه به آنکه در سال آینده افزایش حداقل دستمزد برای کارگران ۱۰ درصد خواهد بود و همین اقشار بیشترین استفاده کنندگان از حمل و نقل عمومی هستند، افزایش بیش از ۱۰ درصدی قیمت حمل و نقل به معنای آن است که قدرت خرید آنها را کاهش می‌دهیم.

گزارش رییس ستاد شورایاری‌ها صرفا از سر رفع تکلیف بود

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران، طلایی رییس این ستاد که اخیرا از سوی رسانه‌ها و برخی از اعضای شورای شهر، برای ارایه گزارشات مالی ستاد شورایاری‌ها تحت فشار قرار گرفته بود، گزارشی اجمالی از هزینه‌های این ستاد ارایه کرد.

وی با اعلام کسری بودجه 700 میلیون تومانی ستاد شورایاری‌ها گفت:اعتبارات مصوب شورای شهر برای ستاد شورایاری‌ها هفت میلیارد  تومان بوده است و تا امروز 2 میلیارد و 59 میلیون تومان هزینه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تقریباً بخش قابل توجهی از خدماتمان را از شهرداری گرفته‌ایم و سعی کردیم بار مالی نداشته باشیم.

طلایی خاطرنشان کرد: از اعتبارات مصوب آنچه شورای شهر به حساب ستاد شورایاری‌ها واریز کرده است مبلغ یک میلیارد و 330 میلیون تومان است و در حال حاضر 700 میلیون تومان کسری اعتبار داریم.

نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ستاد شورایاری‌ها دارای پنج سرفصل است خاطرنشان کرد: اولین فصل مربوط به آموزش و توانمندسازی است که در این خصوص 157 میلیون تومان هزینه کرده‌ایم. سرفصل بعدی مرتبط با اطلاع‌رسانی است که تاکنون 176 میلیون تومان هزینه کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: برای سرفصل مرتبط با اقدامات اجرایی 670 میلیون تومان و برای سرفصل حمایت از شورایاری‌ها نیز یک میلیارد و 50 میلیون تومان به محلات و شورایاری ها بابت هزینه‌های جاری‌شان پرداخت کرده‌ایم.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه برخی می‌گویند مسائل ستاد شورایاری‌ها شفاف نیست اظهار کرد: برخی فکر می‌کنند شیوه مدیریت ستاد شورایاری‌ها مانند مدیریت خودشان است که مسائل مالی مشخص نیست.

وی با اشار ه به سخنان اخیر سالاری در خصوص رد صلاحیت‌ها طی انتخابات شورایاری‌ها گفت: نمی‌دانم ایشان با دادن اطلاعات اشتباه می‌خواهند به کجا برسند. در موضوع تایید صلاحیت شورایاری‌ها از مجموع 1600 نفر رد صلاحیت شده مشکل هزار نفر مربوط به آدرس بود که قانوناً بخش اجرایی موظف به بررسی آن بود و اگر این افراد تایید صلاحیت می‌شدند جای ایراد داشت.

سرخو همچنین در واکنش به گزارش طلایی گفت: ذکر این نکته در خصوص گزارش آقای طلایی ضروریست که این گزارش باید قبلا به سایر اعضای شورا ارایه می‌شد و بیان آن به صورت غیرمستند و غیرمکتوب فاقد ارزش بوده و صرفا تبلیغاتی و سیاسی به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: ضمنا از این گزارش غیرمستند و ناقص آقای طلایی در خصوص هزینه‌های ستاد شورایاری به ۳ ابهام مهم برخورد می کنیم؛ نخست اینکه چرا فقط ۵۰ درصد از اعتبارات به شورایاری‌های مناطق تخصیص یافته است، دوم اینکه مانده اعتبارات سال گذشته چه مبلغ بوده و چگونه به مصرف رسیده است؟ و سوم اینکه مبلغ کسری بودجه سال جاری از کدام محل تامین شده است و آیا قانونا ایجاد تعهد مازاد بر اعتبار تخلف تلقی نمی شود و چه کسی این مجوز را صادر کرده است؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز