خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد:

رفع مشکل مسکن پرسنل ناجا تا سه سال آینده/ برخورد جدی با بدحجابی

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۲۲۳

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: باید تلاش کنیم که از امسال تا سه سال آینده مشکل مسکن کارکنان رفع شود.

به گزارش ایلنا، سردار حسین اشتری در گردهمایی سراسری فرماندهان، روسا و معاونان ناجا ضمن تشکر از حضور مسئولان و فرماندهان در این گردهمایی، گفت: هدف ما از این گردهمایی این بود که فرماندهان به بیان نقطه نظرات خود بپردازند و اگر پیشنهاد،راهکار و یا انتقادی دارندآن را ارائه کنند،بنابراین لازم است اگر فردی پیشنهادی دارد که می تواند کشتی بزرگ ناجا را راحت تر پیش ببرد آن را بیان کند در غیر این صورت باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه بارها مقام معظم رهبری رضایت خود را از نیروی انتظامی مطرح کرده اند، تأکید کرد: فرماندهان باید برای بیان نقطه نظرات، راهکارها و پیشنهادات خود در این مجموعه اهتمام ویژه داشته باشند ما نیز تلاش می کنیم که بهترین آنها را برای پیشبرد اهداف به کار گیریم.

فرمانده ناجا در ادامه این گردهمایی به موضوع برقراری و تداوم امنیت در جامعه پرداخت و گفت: امنیت مرزها، شهرها، جاده ها، مراکز مهم و حساس از جمله اولویت های نیروی انتظامی است، بنابراین لازم است که در این راستا مراقبت های لازم صورت گیرد.

سردار اشتری ادامه داد: خدا را شاکریم که در سال جاری بیش از ۴۰ درصد تعداد شهدا کاهش یافته و ۳۳ درصد تعدادمجروح ها نسبت به قبل کمتر بوده است.

فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه موضوعات امنیتی باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد، تصریح کرد: دشمن به دنبال ضربه زدن به نظام است اگر هم تاکنون کاری انجام نداده، نشان دهنده پشیمانی دشمن نیست بلکه نتوانسته در نظام رخنه کند.

وی در خصوص مقابله با سرقت نیز عنوان کرد: باید بحث قرارگاه مقابله با سرقت را جدی گرفت خصوصا استان هایی که بالاترین درصد سرقت را به خود اختصاص داده اند بایستی در این رابطه قوی و جدی ورود پیدا کرده و از ظرفیت استانداران نیز استفاده کنند، بنابراین لازم است سهم دستگاه ها در مأموریت ها مشخص شود.

سردار اشتری در رابطه با کاهش تصادفات، گفت: باید تمام سعی خود را برای کاهش تصادفات به کار گیریم و در این راستا از تمامی ظرفیت های استان ها نیز استفاده کنیم؛ در این رابطه با وزیر راه جلسه ای برگزار کردیم که انصافا مسئولان مربوطه با ما همکاری کردند و برای رفع نقاط حادثه خیز و کمتر شدن میزان تصادفات قول مساعد دادند.

فرمانده ناجا به طرح های ناظر نیز اشاره کرد و گفت: اجرای طرح ناظر از اولویت های نیروی انتظامی است این طرح، اکنون در خصوص کشف حجاب در خودروها در حال اجراست که البته نباید در این سطح باقی بماند، لازم است آن را در دیگر زمینه ها نیز گسترش دهیم.

سردار اشتری با تأکید بر اینکه امنیت اخلاقی، برخورد با ناهنجاری ها و ... باید از اولویت‌های فرماندهان باشد، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای فراموش شده است ما در این رابطه تکلیف شرعی و وظیفه قانونی داریم و باید با بدحجابی برخورد جدی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در بحث طرح های ناظر جلسات متعددی برگزار شده و نباید در این رابطه اشکالی وجود داشته باشدچر اکه اجرای آن در بین افراد متدین امید و دلگرمی ایجاد کرده است.  

فرمانده نیروی انتظامی همچنین به موضوع خودروهای مسافرکش (اسنپ و ... ) اشاره کرد و گفت: این قبیل شرکت ها و مجموعه ها باید به درستی مدیریت شوند و در این رابطه باید یک برنامه ریزی جدی صورت بگیرد.

وی به اولویت های سال ۹۸ نیروی انتظامی اشاره و تصریح کرد: این اولویت‌ها همچنان در ناجا پا برجاست که رسیدن به پلیس تراز جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از این اولویت های مهم است و باید مدنظر تمام فرماندهان قرار بگیرد.

وی بیان کرد: موضوع خیرین امنیت‌ساز نیز که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

فرمانده ناجا در خصوص مشمولان غایب، گفت: باید با یک برنامه‌ریزی جدی و اصولی کاری کنیم که مشمولان غایب به خدمت سربازی بیایند، بنابراین لازم است این امر به عنوان یک اولویت مهم  توسط فرماندهان دنبال شود.

سردار اشتری به راه اندازی دفاتر مشاوره در کلانتری‌ها اشاره کرد و گفت: لازم است، دفاتر مشاوره تا پایان سال در تمامی کلانتری ها راه اندازی شود در این راستا باید از ظرفیت های مردمی و پلیس افتخاری نیز استفاده کنیم؛ براساس گزارش‌های ارسالی با راه اندازی این مراکز ۷۰ درصد از پرونده‌ها در مراکز مشاوره منجر به صلح شده است.

وی همچنین درباره برخورد با جرایم در فضای مجازی، تصریح کرد: این موضوع از جمله اولویت های نیروی انتظامی است در این راستا اقدامات خوبی انجام شده اما باید کارهای بیشتری نسبت به قبل صورت بگیرد.

سردار اشتری به مراسم محرم و اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و گفت: طبق روال گذشته باید برای برگزاری باشکوه مراسم اباعبدالله الحسین(ع) با تکایا و هیئت های مذهبی هماهنگی های لازم صورت بگیرد و به آنها  برای توسعه و رونق این مراسم کمک کنیم،لازم است از حضور کاروان های غیرمتعارف در مراکز استان ها خصوصا تهران جلوگیری شود.

فرمانده ناجا به ارتقاء معنویت کارکنان تأکید کرد و ادامه داد: این امر که از تأکیدات مقام معظم رهبری نیز می باشد باید مورد توجه ویژه فرماندهان قرار گیرد و در راستای ارتقاء معنوی کارکنان بیش از گذشته تلاش شود.

وی با بیان اینکه باید برای رسیدن به پلیس تراز جمهوری اسلامی و جامعه اسلامی بیش از گذشته تلاش کنیم، گفت: کارکنان ما باید دارای روحیه خدمتگزاری و مردمی باشند بنابراین لازم است که رفع مشکلات و نیازهای کارکنان بیش از گذشته مدنظر قرار بگیرد.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: باید اقتدار و عزت خود را حفظ کنیم، مأمور ناجا وظیفه خود را در قبال مسئولیت هایی که بر عهده او قرار می دهند، انجام می دهد پس باید مورد حمایت نیز قرار بگیرد اما اگر تخلفی هم انجام داد بایستی با آن برخورد شود.

سردار اشتری، همتاپروری، شایسته سالاری و جوان گرایی را یکی از رویکردهای نیروی انتظامی برشمرد و اظهار کرد: مقام معظم رهبری خواهان روحیه جهادی همراه با اخلاص هستند، بنابراین لازم است روحیه جهادی، انقلابی و معنوی کارکنان ارتقاء یابد و این امر در اولویت باشد.

فرمانده نیروی انتظامی به موضوع پلیس هوشمند اشاره کرد و ادامه داد: هوشمندسازی پلیس بایستی در اولویت باشد مجموعه ناجا نسبت به سایر دستگاه ها جلوتر است اما این امر باید مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد؛ نیروی انتظامی باید در کشور اول باشد و در منطقه رقابت کند در واقع باید در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه هوشمندسازی بسیاری از مشکلات را رفع می کند، تصریح کرد: در این راستا اقدامات خوبی سرعت گرفته اما باید ادامه یابد، لازم است که خلاقیت و نوآوری خود را نیز به کار بگیریم.

سردار اشتری گفت: حفظ وضع موجود به معنای عقب نشینی در کارهاست بنابراین لازم است که برای پیشبرد اهداف، شتاب و سرعت را بیش از گذشته به کار بگیریم.

فرمانده ناجا در خصوص نهضت تأمین مسکن کارکنان، گفت: این امر از دیگر اولویت های مهم ناجاست باید تلاش کنیم که از امسال تا سه سال آینده مشکل مسکن کارکنان رفع شود.

فرمانده ناجا به دستورالعمل پلیس پیشگیری در خصوص تحول درکلانتری ها اشاره و عنوان کرد: این دستورالعمل کامل و جامع است بنابراین به درستی عملیاتی شود نحوه برخورد کارکنان ناجا با مردم نیز بایستی مورد توجه قرار بگیرد، نظم و انضباط یکی از اولویت های سازمان است.

سردار اشتری در ادامه با تأکید بر اینکه در خصوص اتفاقاتی که در فضای مجازی رخ می دهد بایستی سریعا عکس العمل نشان دهیم، گفت: علاوه بر برخورد سریع در رابطه با مشکلات پیش آمده نباید اجازه دهیم که حقی ضایع و یا به اقتدار پلیس خدشه وارد شود.

فرمانده ناجا درباره اقدامات خوبی که اخیرا در نیروی انتظامی انجام شده، گفت: مصوب شدن طرح جامع مرزبانی، موفقیت ناجا در مسابقات بین المللی روسیه ۲۰۱۹ و اعزام ۱۵ هزار خانواده ناجا به مشهد مقدس، ارتقاء رتبه نیروی انتظامی در مسابقات قرآن کریم و ...  از جمله اقداماتی است که در این مجموعه انجام شده و مورد رضایت نیز می باشد.

سردار اشتری تأکید کرد: باید همه برای شنیدن و عملیاتی کردن تدابیر و فرمایشات مقام معظم رهبری گوش به فرمان باشیم و در عمل نشان دهیم که سرباز ایشان هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: ضمن اینکه به آینده امیدوار هستیم باید بدانیم که آینده سختی هم پیش رو داریم؛ دشمن همچنان برای ضربه زدن آماده است ما نیز باید برای جهاد در تمامی عرصه ها آماده باشیم.

وی عنوان کرد: اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا، خیر دنیا و آخرت را به همراه دارد؛ بنابراین ما نیز باید تمامی سعی خود را برای خدمت به مردم به کار گیریم، هیچ گاه نباید از خدمت کردن خسته شویم باید خدمت به مردم با نیت الهی باشد چرا که موفقیت و آینده ای روشن در ناجا را برای ما به دنبال خواهد داشت.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار اشتری عنوان کرد: با پلیس تراز جمهوری اسلامی ایران که مدنظر معظم له مقام معظم رهبری است، فاصله زیادی نداریم باید رهنمودهای ایشان در تمامی امور و برای آینده روشن نیروی انتظامی مدنظر و در راس قرار بگیرد؛ با یاری و لطف خداوند و با رهنمودهای حکیمانه معظم له  کاری کنیم که تا سال ۱۴۰۰ در کشور و منطقه اول باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز