خبرگزاری کار ایران

منصور غلامی تأکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در معرفی کمیسیون ملی یونسکو

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۶۵۲

وزیر علوم خاطرنشان کرد: باید از فضای رسانه‌ای کشور بخصوص از صداوسیما برای معرفی کمیسیون و اهداف و برنامه‌ها و نیز تشریح دستاوردها و اقدامات صورت گرفته استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا، جلسه شورای عالی کمیسیون ملی یونسکو-ایران امروز (یکشنبه) با حضور اعضای حقیقی و حقوقی این کمیسیون در دفتر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با محوریت ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیسیون ملی یونسکو-ایران و بررسی اصلاحات اساسنامه کمیسیون برگزار شد.

 منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این جلسه، به اقدامات مفید کمیسیون ملی یونسکو ایران در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه علمی اقدامات خوبی انجام‌شده و امیدوارم در آینده نزدیک نیز در بخش آموزشی آن‌چنان‌که باید شاهد ارتقای کمیسیون باشیم. همچنین باید به دنبال برگزاری جلسات تخصصی ازجمله جلسه‌ای در بخش علم و فناوری باشیم.

احیای ظرفیت‌های خاموش یونسکو

حجت‌الله ایوبی، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو-ایران نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این کمیسیون اظهار داشت: یونسکو یک فرصت است و سیاست صندلی‌های خالی در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست؛ سیاست ما حضور فعال نه منفعل در عرصه و پیگیری منافع نظام در صحنه ببن المللی است.

وی با بیان اینکه امسال بودجه کمیسیون ملی یونسکو – ایران امسال در ردیفی مستقل قرار گرفته است، افزود: یکی از فعالیت‌هایی که شروع کردیم احیای ظرفیت‌های خاموش یونسکو بود. یونسکو ظرفیت بزرگی برای کشورهای دنیا و جمهوری اسلامی ایران دارد و باشگاه‌های یونسکو یکی از این ظرفیت‌هاست.

ایوبی از راه‌اندازی باشگاه یونسکو در ایران خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه ۵ تا ۶ باشگاه مهم را سخت‌گیرانه با همراهی دستگاه‌های نظارتی راه‌اندازی خواهیم کرد. باشگاه‌های رسانه، صنایع‌دستی، هنر اسلامی، آب و فاضلاب و بازآفرینی شهری ازجمله باشگاه‌هایی است که راه‌اندازی خواهد شد.

وی همچنین گفت: ارتقای جایگاه منطقه‌ای کمیسیون ملی یونسکو از اهداف دیگر ما است ازاین‌رو با کمیسیون‌های مختلف همکاری می‌کنیم که یکی از نمونه‌های این همکاری، برپایی ششمین نشست جاده ابریشم در همدان است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران همچنین از راه‌اندازی دفتر استانی این کمیسیون در یزد خبر داد.

وی در ادامه به برپایی جشن نوروز پس از ۵ سال تعطیلی در نوروز ۹۸ در برج میلاد با حضور ۷۰ سفیر اشاره کرد و افزود: امسال دبیرخانه جشن نوروز را در ایران تأسیس می‌کنیم. ثبت مشترک با کشورهای ارمنستان، سوریه، آذربایجان، تاجیکستان نیز در دستور کار قرار دارد و یلدا نیز می‌تواند مانند نوروز در قالب آیینی جهانی ثبت شود. رویکرد کلی این است که از سرمایه نمادین یونسکو استفاده کنیم.

احمد جلالی، سفیر ایران در یونسکو نیز با تأکید بر اینکه ایران به‌عنوان یکی از نمایندگان صاحب‌نظر در یونسکو شناخته می‌شود، اظهار داشت: در سطح ملی به نظریه‌پردازی نیاز داریم.

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست نیز به حمایت یونسکو از فعالان محیطزیست و دانشمندان ایرانی اشاره کرد و خواستار ارائه برنامه‌هایی در این زمینه شد.

در ادامه سید مصطفی محقق داماد با تشکر از اقدامات صورت گرفته در کمیسیون، درخصوص افزایش روحیه تساهل و تعامل با جهانیان نکاتی را مطرح کرد.

یوسف ثبوتی، عضو دیگر کمیسیون ملی یونسکو-ایران درخصوص کرسی‌های یونسکو سخن گفت و به لزوم توجه به علوم مباحثی را مطرح کرد.

در پایان جلسه نیز به موضوع اصلاح حداقلی اساسنامه کمیسیون پرداخته شد و اعضا در این خصوص به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

در این جلسه نمایندگانی از وزارتخانه‌های امور خارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش‌وپرورش و سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان اعضای حقوقی و رضا فرجی‌دانا، سیدمصطفی محقق داماد، مصطفی معین، محمدرضا سعیدآبادی، یوسف ثبوتی، یدالله کابلی و سیدجلال دهقانی فیروزآبادی به‌عنوان اعضای حقیقی شورای عالی کمیسیون ملی یونسکو-ایران حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز