خبرگزاری کار ایران

دبیر هیئت های امنا خبر داد:

تشکیل بانک اطلاعات اعضای هیئت‌های امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۴۹۷

نماینده وزیر بهداشت و دبیر هیئت های امنا و شوراها از تشکیل بانک اطلاعات نخبگان و افراد دارای ظرفیت عضویت در هیئت های امنا دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی ناصحی، در نشست مشترک هیئت های امنای کلان منطقه ٨ با بیان اینکه دانشگاه ها در کشور بخشی از حاکمیت محسوب می شوند، گفت: انتظار است، هیئت های امنای دانشگاه ها به عنوان بالاترین رکن قانونی و سیاستگذار، با استفاده از همه نخبگان به ویژه نخبگان حوزه سلامت، موجب تقویت و توسعه منابع انسانی فرهیخته، ارتقای شاخص های سلامت، تولید ثروت و دسترسی به ارائه خدمات بخش در تراز کشورهای توسعه یافته به آحاد مردم شوند.

وی گفت: تمرکز زدایی و استقلال در تصمیم گیری های محیطی و منطقه ای بر پایه مشارکت اعضای هیئت امنا، موجب تسهیل در خدمت رسانی و توسعه و ارتقای مؤسسات خواهد شد.

نماینده وزیر بهداشت و دبیر هیئت های امنا و شوراها وی افزود: استقلال دانشگاه ها رکن مهم در آموزش عالی در مقام پاسخگویی و دارای توان مدیریت بوده و فلسفه وجودی هیئت های امنا، ایجاد مرجع قانون گذار در رأس هرم سازمانی برای اداره سلامت کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در نگرش جدید تشکیلات مرکزی هیئت های امنای وزارت بهداشت، تقویت و اصلاح روند انتخاب اعضای هیئت امنا و تکیه بر نقش آکادمیک و توانمند سازی و اجرایی آنها، فراهم کردن سازوکارهای نظارت و پایش مصوبات و میزان مشارکت ها مدنظر است.

ناصحی تشکیل بانک اطلاعات نخبگان و افراد دارای ظرفیت عضویت در هیئت های امنا، توانمندسازی اعضای هیئت های امنا در حیطه های مسئولیت های قانونی محوله، اصلاح و تغییرات حسب نیاز در تشکیلات دبیرخانه مرکزی هیئت های امنا و نیز دبیرخانه های هیئت ها امنای دانشگاه ها و باز تعریف شرح وظایف، مشارکت و تعامل هر چه بیشتر اعضای هیئت های امنای با دانشگاه ها را از جمله اهداف دبیرخانه مرکزی هیئت های امنای وزارت بهداشت برشمرد.

وی گفت: برگزاری نشست های سراسری هیئت های امناء و تغییر رویکرد استانی شدن و حرکت به سوی استقلال هیئت امناء هر موسسه، بازبینی روندهای تصویب بودجه، تعیین حسابرس، مدیرمالی و اخذ عملکرد فعالیتها و تسریع در دستیابی به وضعیت مطلوب با مدیریت و برگزاری منظم جلسات در طول سال، تقویت کمیسیون های تخصصی برای بررسی موضوعات مطروحه در جلسات که بازوی مشورتی و کارشناسی هیئت امنا هستند از دیگر اولویت های برنامه ریزی در این حوزه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز