خبرگزاری کار ایران

از بخشش جرایم رانندگی متخلفان طرح زوج‌ و فرد استقبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۴۹۷

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در واکنش به اظهارات اخیر فرماندار تهران مبنی بر حذف عوارض ورود به محدوده‌ی زوج یا فرد در سال 97 گفت: مدیریت شهری تهران در خصوص وضع عوارض مذکور وفق قانون اقدام کرده و اگر فرمانداری تهران مصوبه‌ای غیر از آنچه مطابق آن عمل شده در اختیار دارند، از آن بی‌اطلاع هستیم.

به گزارش ایلنا، محسن پورسیدآقایی افزود: به نظر می‌رسد منظور فرماندار تهران در مصاحبه‌ی فوق این بوده که با استفاده از اختیارات دولت و پلیس، جرایم راهنمایی و رانندگی متخلفان ورود به محدوده‌ی زوج یا فرد در سال ۹۷ اعمال نشود و یا بخشیده شود که ما هم  نه تنها مشکلی از بابت بخشودگی یا حذف جرایم مذکور نداریم بلکه از آن استقبال نیز می‌کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اما در مورد عوارض ورود به محدوده‌ی زوج یا فرد در سال ۹۷ الزام قانونی داریم و حتی یک ریال آن را نمی‌توانیم ببخشیم چرا که اولا مصوبه‌ی شورای اسلامی شهر را دارد و ثانیا فرمانداری تهران و هیات حل اختلاف آن را تایید کرده‌اند، این در حالی است که دیوان عدالت اداری نیز شکایت مطروحه در این خصوص را تا این تاریخ نپذیرفته و حداقل نقض نکرده است.

پورسیدآقایی با اشاره به این که معتقدم گفته‌های فرماندار تهران آن طور که باید منعکس نشده است تصریح کرد: به نظر می‌رسد شیطنت رسانه‌ای بیشتر از اطلاع رسانی دقیق و صحیح در انتشار این خبر نقش داشته است.

براساس گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، وی در پایان ضمن بازخوانی تبصره‌ی اصلاحی مصوبه‌ی ۲۴۲۲ و ماده‌ی ۸ مصوبه‌ی ۲۴۱۸ شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر اخذ عوارض از تمامی خودروهای پلاک مخالفی که وارد محدوده زوج یا فرد شده و عوارض طرح ترافیک را نپرداخته‌اند باید شناسایی و هزینه‌ی عوارض را همانطور که در حساب بدهی مالکان لحاظ می‌شود پرداخت کنند،  تاکید کرد: قانون، قانون است و لازم الاجرا  و بنده به عنوان معاون شهردار و سایر مسئولین نیز موظف به اجرای دقیق و کامل قانون هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز