خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر تهران:

به دنبال تصویب قانون انتخابات شورایاری‌ هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۵۲۱

سخنگوی شورای شهر تهران ضمن بازدید از روند برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها گفت: از طریق شورای عالی استان‌ها به دنبال تصویب قانون انتخابات شورایار‌ی‌ها هستیم تا شورایاری‌ها به فعالیت داوطلبانه خود بازگردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران با حضور در مسجد فخریه محله منیریه از روند برگزاری پنجمین دوره انتنخابات شورایاری‌ها بازدید کرد.

وی در ابتدا با اشاره به موانعی که برای برگزاری این انتخابات به وجود آمد، اظهار داشت: علی رغم موانع موجود توانستیم انتخابات پنجمین دوره شورایاری‌ها را در 352 محله تهران برگزار کنیم.

سخنگوی شواری شهر تهران افزود: از طریق شورای عالی استان‌های به دنبال تصویب قانون انتخابات شورایاری‌ها هستیم و در این دوره نیز اصلاحاتی را در اساسنامه ایجاد کردیم تا شورایاری‌ها به حالت داوطلبانه خود برگردد.

وی با اشاره به اینکه در چند روز اخیر توجه مردم به انتخابات شورایاری ها بیشتر جلب شده است گفت:  خوشبختانه در روزهای اخیر نگرانی که درباره برگزاری انتخابات شورایاری وجود داشت رفع شد و شهروندان می‌توانند با حضوری پررنگ در انتخابات شرکت و نقش مهمی در مدیریت محله خود داشته باشند.

وی افزود: بررسی‌های نشان می‌دهد در ساعات اولیه شروع اخذ رای مردم پای صندوق‌ها حضور پیدا کرده‌اند و این نشان دهنده استقبال مردم از این انتخابات است.

اعطا در ادامه افزود: باید از صدا و سیما که با تبلیغات انتخابات شورایاری‌ها زمینه شرکت و حضور پررنگ مردم را فراهم کرد تشکر کنم.

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر نقش مردم در مدیریت محله گفت: با حضور شورایاران مردم در محلات در مدیریت شهری دخالت می کنند و این یک نقش آفرینی موثر از سوی افراد جامعه  در مدیریت شهری در مقیاس محله است.

اعطا با ذکر این نکته که مدیریت شهری در گذشته در شورای شهر و شهرداری خلاصه می‌شد تصریح کرد: با انتخابات شورایاری‌ها می‌توان مدیریت شهری را از سطح محله‌های پایتخت آغاز کنیم تا بتوانیم مشکلات شهری را در مقیاس محله در مدیریت شهری مطرح و آن را برطرف کنیم.

سخنگوی شواری شهر تهران گفت: از طریق شورای عالی استان‌های به دنبال تصویب قانون انتخابات شورایاری‌ها هستیم و ما در این دوره اصلاحاتی را در اساسنامه ایجاد کردیم که شورایاری‌ها به حالت داوطلبانه خود برگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز