خبرگزاری کار ایران

هزار و ۲۰۰ کودک در شیرخوارگاه‌های کشور نگهداری می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۵۹۸

معاون دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت:هم اینک بیش از یک هزار و ۲۰۰کودک (شیرخوار تا شش سال) در شیرخوارگاه‌های این سازمان در سراسر کشور نگهداری می‌شوند.

به گزارش ایلنا، احمد خاکی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از شیرخوارگاه بهزیستی ایلام افزود: این کودکان در ۳۴شیرخوارگاه در استان‌های مختلف کشور به دلائل مختلف بد‌سرپرستی و بی‌سرپرستی نگهداری می‌شوند.  در طول سال گذشته در مجموع چهار  هزار و  ۲۵۵  کودک در قالب طرح فرزندخواندگی، قیم، امین موقت و ترخیص در شیرخوارگاه‌های بهزیستی ساماندهی شده‌اند.

پذیرش ۶۳۰هزار کودک در مهدهای کودک کشور

خاکی هم‌چنین با اشاره به فعالیت ۱۴هزار و ۷۰۰مهد کودک در کشور گفت: این مراکز بصورت بخش خصوصی و با نظارت این سازمان در مناطق مختلف کشور فعالیت دارند.

وی با ذکر اینکه از این شمار یک هزار و ۸۰۰مهد در مناطق حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیررسمی  دایر شده‌اند گفت: هفت هزار و ۶۰۰ مهد نیز در مناطق روستایی فعالیت دارند.

به گفته معاون دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، ۱۲۰هزار مربی و مدیر در این مهدها فعالیت داشته و در مجموع ۶۳۰هزار کودک در این مراکز پذیرش و نگهداری می‌شوند.

وی گفت: سازمان بهزیستی در این مراکز تمام استانداردهای لازم را برای استفاده کودکان طراحی کرده و به همه جنبه‌های رشد شامل حیطه‌های شناختی، عاطفی، جسمانی، روانی و معنوی توجه کرده تا به کودک بصورت تک بعدی توجه نشود. حضور کودک در این مراکز به رشد فکری، مهارتی و شناختی بیشتر بچه کمک کرده و خانواده ها باید زمینه حضور کودکانشان را در این مراکز بیشتر فراهم کنند. کمتر از ۲۰درصد کودکان کشور در مهدهای کودک نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز