خبرگزاری کار ایران

معاون دبیرکل خانه کارگر:

کارگران در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها باید حضور داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۱۱۱

معاون دبیرکل خانه کارگر با اشاره به ضرورت حضور کارگران در انتخابات شورایاری‌ها گفت: سیاست خانه کارگر معرفی نمایندگانی در انتخابات مجلس، شورای شهر و شورایاری است تا در مراحل تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در سطوح مختلف کشور کارگران حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز نصیری (معاون دبیرکل خانه کارگر) در جمع کاندیداهای کارگری انتخابات شورایاری‌ها گفت: یکی از اساسی‌ترین دلایل برگزاری این جلسات آشنایی کاندیداهای کارگری شورایاری با یکدیگر و معارفه اعضا است.

وی اظهار داشت: در اینجا قرار بگذاریم تا این انتخابات به عنوان نقطه شروع فعالیت‌های گسترده‌تر شورایاری‌ها قرار گیرد.

نصیری با بیان اینکه به واسطه عضویت در خانه کارگر وظیفه خود می‌دانیم تا حداقل حمایت را از کارگران داشته باشیم، افزود: این جلسه برای تبیین وظایف ما است. جلسات دیگری در سطح محله و منطقه برگزار خواهد شد.امیدواریم این جلسات بار کیفی داشته باشند و بتوانیم گام‌های موثرتری برداریم.

وی تصریح کرد: در حقیقت حمایت از کارگران در انتخابات شورایاری‌ها هدف برگزاری این جلسات است.

نصیری در ادامه با اشاره به اقداماتی که در خانه کارگر برای کمک و مساعدت به کارگران در انتخابات شورایاری‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: مساعدت ما حداقلی است و اصل مشارکتی است که توسط خود شما انجام می‌شود. حرکت باید از سوی شما باشد و باید خودباوری و اعتماد به نفس‌تان را تقویت کنید و در این راستا خانه کارگر نیز در حد مقدور به شما کمک خواهد کرد.

وی افزود: برای هر یک از کاندیداها 1000 عدد کارت ویزیت چاپ شده تا حداقل تبلیغات را برای خود داشته باشند.

معاون دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه در برخی محلات تعداد کاندیداهای کارگر زیاد است، افزود: در این محلات با نصب بنرهای اشتراکی کاندیداهای کارگری با عنوان ائتلاف خانه کارگر معرفی می‌شوند.

وی به کانال اطلاع‌رسانی خانه کارگر در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: کانال خانه کارگر برای معرفی کاندیداها و اطلاع‌رسانی درباره انتخابات شورایاری‌ها در نظر گرفته شده است. در این کانال لیست کاندیداهای خانه کارگر درج و در چندین نوبت اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد. خوب دیده شدن این لیست در فضای مجازی می‌تواند کمک مناسبی باشد و تاثیرگذاری خوبی خواهد داشت.

نصیری افزود: خبرگزاری کار ایران (ایلنا) نیز به عنوان یکی از خبرگزاری‌های معتبر که تحت حمایت خانه کارگر قرار دارد، لیست کاندیداهای خانه کارگر را به صورت مستقل در این سایت قرار می‌دهد و اطلاع‌رسانی از طریق این خبرگزاری انجام خواهد شد. سامانه‌های وابسته به تشکیلات خانه کارگر از جمله سامانه های ثما، سرا و سدا نیز تبلیغات کاندیداهای شورایاری‌ها را پوشش می‌دهند. همچنین روزنامه کار و کارگر در هفته تبلیغات در یک ویژه‌نامه تبلیغاتی لیست کاندیداها را درج خواهد کرد.

وی در در ادامه گفت: این ضرورت وجود دارد که جامعه کارگری به عنوان قشر متوسط و متوسط رو به پایین در مراجع تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی حضور پیدا کنند. ضرورت تبیین این مسئله باید در مرحله اول برای اعضا و در مرحله بعد برای شهروندان مشخص شود. ضرورت حضور عضوی از جامعه کارگری در بین 9 نفر عضو شورایاری محلات حداقل حقی است که کارگران باید به آن برسند.

معاون دبیرکل خانه کارگر در پایان تصریح کرد: باید نمایندگانی از جامعه کارگری در سطوح مختلف جامعه حضور داشته باشند. سیاست خانه کارگر نیز معرفی نمایندگانی در انتخابات مجلس، شورای شهر و شورایاری است تا در مراحل تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی سطوح مختلف شهر و کشور کارگران حضور داشته باشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز