خبرگزاری کار ایران

با حکم سرپرست آموزش و پرورش؛

سرپرست مرکز حراست آموزش و پرورش منصوب شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۷۱۹

طی حکمی از سوی سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، جلال دلقندی به عنوان سرپرست مرکز حراست جایگزین مظفر مظاهری شد.

به گزارش ایلنا, سید جواد حسینی در مراسم معارفه سرپرست جدید مرکز حراست و تکریم رئیس سابق این مرکز، اظهارکرد: حراست خوب از سطحی‌نگری، کمیت گرایی، سیاست زدگی جلوگیری می‌کند.

وی گفت: کار حراست‌ها به‌صورت فعالیت اداری نیست زیرا بنابر ضرورت خارج از وقت اداری، کارمندان آن بایدانجام وظیفه کنند.

حسینی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت می‌تواند در یک محیط آرام و روشن، مؤثرتر باشد و این محیط به مدد حراست میسر است، اظهار کرد: حراست چشم بینای سازمان و نظام است و نجیب‌ترین و مخلص‌ترین نیروها در این مراکز خدمت می‌کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دومین وظیفه حراست صیانت از نیروی انسانی است لذا در آموزش و پرورش صیانت از یک میلیون پرسنل فرهنگی، کار سنگینی است که بر عهده این مرکز قرار دارد.

وی اظهارکرد: حراست مانند نورافکنی است که می‌تواند با روشن کردن تاریکی‌ها مانع بسیاری از تصمیم‌های اشتباه شود.

حسینی ضربه‌گیری سازمانی را چهارمین وظیفه حراست برشمرد و افزود: بسیاری از امواجی که سایر قسمت‌ها را دچار اخلال می‌کند و باعث تصمیم‌گیری‌های نابجا می‌شود می‌تواند به‌وسیله حراست دفع شود.

وی شفافیت را ازجمله وظایف دیگر حراست دانست و عنوان کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، حراست باید سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی را سرلوحه کار خود قرار دهد و این شعار مقام معظم رهبری را محقق سازد.

حسینی با اشاره به قسمتی از آیات کلام‌الله خاطرنشان کرد: انقلاب ما بیشتر از اینکه نظامی باشد انقلاب فرهنگی است و امروز نیز باید امنیت فرهنگی را جایگزین فرهنگ امنیتی کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: از خداوند می‌خواهم در چهار ویژگی، بینش، دانش، منش و روش ما را به فرهنگ رضوی نزدیک کند.

در پایان این مراسم حسینی، حکم سرپرستی را به جلال دلقندی اعطا و وی را فردی مجرب و دارای سوابق موفقیت‌آمیز مدیریتی دانست.

در این مراسم، جلال دلقندی اظهار کرد: سیاست ما در حراست، معلم و دانش آموزان تمام ساحتی است بنابراین حراست نیز باید تمام ساحتی باشد و برای معلمان اسوه اخلاق و دانش باشد.

وی افزود: کرامت ذاتی و اکتسابی انسان همچون عدالت و شجاعت باید در دستور کار حراست باشد و باید با معلمین صداقت داشته باشیم.

دلقندی خاطرنشان کرد: صیانت از وحدت ملی و انسجام اسلامی از دیگر دستوراتی است که باید حراست در کار خود داشته باشد.

سرپرست حراست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: حراست نباید جناحی باشد در غیر این صورت حتماً نمی‌تواند عدالت را اجرا کند و نیاز است تا نهایت تلاش را برای همدلی و تعامل بین سیستم داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز