خبرگزاری کار ایران

در شورای شهر مطرح شد؛

کاهش آلودگی هوا در طرح ترافیک جدید مغفول مانده است

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۵۳۸

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با انتقاد از طرح ترافیک گفت: معاونت حمل و نقل برای مقابله با ازون در روزهای اخیر چه کاری انجام داده و اساسا در فصل تابستان که نوع آلایندگی تغییر می‌کند، نقش معاینه فنی خودرو در کنترل آلودگی هوا چه بوده است؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صبح امروز در صحن شورا به ارائه گزارشی درباره طرح کنترل ترافیک پرداخت. پس از آن تعدادی از اعضای شورا به بیان نظرات خود در این خصوص پرداختند.

ابتدا شهربانو امانی با طرح سوالی از پورسیدآقایی پرسید: آیا دوربین ها در محدوده طرح ترافیک تکمیل هستند و کنترل دوربین ها بر عهده کیست؟

وی در ادامه به بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: با بازگشایی مدارس وضعیت ترافیک چگونه خواهد بود؟

او با بیان اینکه باید در تمامی مناطق 22 گانه پایش آلودگی هوا انجام شود اظهار داشت: آیا شما به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک به معاونت های مناطق دستور داده اید که اطلس آلودگی مناطق را تهیه کنند؟

 افشین حبیب‌زاده، پس از ارایه گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در توضیحات خود اعلام کردید در طرح قبلی افرادی که خودروی پلاک زوج داشتند، یک خودرو با پلاک فرد نیز خریداری می‌کردند که این امر باعث افزایش تعداد و مالکیت خودروها می‌شود. سوال من این است که با طرح جدید این تعداد مالکیت چگونه کاهش یافته است؟

وی ادامه داد: زمانی که فرد خودروی دارای پلاک زوج و فرد داشته، اکنون خودروی سومی خریداری می‌کند که به جای 40 روز بتواند 60 روز در محدوده طرح تردد کند. در نتیجه این طرح نه تنها تعداد خودرو را کاهش نمی‌دهد بلکه ممکن است موجب افزایش تعداد خودرو نیز شود.

 عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل با اشاره به  گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی تهران مبنی بر اینکه افزایش سرانه استفاده از موتور سیکلت از معایب طرح‌های گذشته بوده است، ادامه داد: اخیرا سوال کردیم که گفتند در یکی دو هفته اخیر، 20 درصد خرید و فروش موتور سیکلت افزایش یافته است. پس این اشکال در طرح جدید رفع نشده است.

حبیب‌زاده با بیان اینکه تنها راه کنترل ورودی‌های طرح استفاده از دوربین‌ است، افزود: طبق آخرین بررسی ها و مشاهدات عینی کارشناسان ما، تردد خودروها به خصوص در محدوده دوم افزایش یافته است. دوربین‌ها به طور کامل قادر به کنترل تردد خودروها به محدوده طرح ترافیک نیستند.

وی با اشاره به آلودگی هوای تهران افزود: همواره در بحث آلودگی هوا به دنبال کنترل ذرات معلق در هوا بوده‌ایم اما هیچ‌گاه ناکس و ساکس را مورد بررسی قرار نداده‌ایم در صورتیکه وقتی ناکس در مقابل اشعه UV قرار می‌گیرد، ازن متصاعد می‌شود که از عوامل اصلی آلایندگی در این روزها است. برای مقابله با آن معاونت حمل و نقل و ترافیک چه کاری انجام داده و اساسا در فصل تابستان که نوع آلایندگی تغییر می‌کند، نقش معاینه فنی خودرو در کنترل آلودگی هوا چه بوده است.

وی افزود: آقای پورسیدآقایی در ارائه گزارش باید با عدد و رقم مشخص درباره کنترل آلودگی هوا توضیح می‌داد. اگر اجرای طرح خوب بوده پس چرا در دو هفته اخیر با آلودگی‌های خاص در شهر تهران مواجه بوده‌ایم؟

حبیب‌زاده در پایان افزود: ما نیز در کنترل آلودگی هوا با اجرای طرح جدید  باید مشخص شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز