خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی وزیر کشور:

شهرها به حکیم شهری نیازمندند

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۷۱۸

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: امروزه شهرها بیش از اینکه به معمار و مهندس و شهرساز نیاز داشته باشد، به حکیم شهری نیازمند است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در نخستین اجلاس کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استانها گفت: بسیاری از مشکلات شهرسازی امروز ما به این دلیل است که توسعه فعلی معماری و شهرسازی برمبنای منافع مادی شکل گرفته است و جنبه های درونی، روحی، روانی و عالم معنا در آن شکل نگرفته است.

وی در ادامه افزود: زیبایی های اخیر شهرسازی و توسعه معماری ما را بیشتر به فضاهای مادی وصل کرد و از فضاهای معنوی دور کرد.

جمالی نژاد با بیان اینکه شهرسازی و معماری امروزه آرامش راستین را ایجاد نمی کند تصریح کرد: شهرسازی گذشته انسان را به عالم واقع و جمال معنوی وصل می کرد اما معماری جدید از این اتفاق مستثنی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون بیش از اینکه به معماران، شهرسازان و مهندسین عمران شهری نیاز داشته باشیم، به یک حکیم شهری نیازمندیم.

جمالی نژاد در انتها با ذکر بیانات مقام معظم رهبری گفت: امروز وظیفه امت اسلامی تنها این نیست که به یادبود ولادت پیامبر اکرم (س) و یا بعثت ایشان تنها جشن برپا کند، این کار کوچک و کمی است نسبت به آنچه وظیفه اصلی است. دنیای اسلامی امروزی وظیفه دارد مانند خود اسلام و مانند خود پیامبر روحی در این دنیا بدمد، فضای جدیدی ایجاد کند، راه تازه ای را باز کند، و این معماری تمدن نوین اسلامی است.روزی مردم اروپا با استفاده از دانش مسلمانان و فلسفه اسلامی توانستند از این دانش اسلامی استفاده کنند و تمدنی را برای خود شالوده سازی کنند و امروز نوبت ما است. امروز نوبت اسلام است و امروز نوبت مسلمین است که با همت خود تمدن نوین اسلامی را شالوده سازی کند همچنان که اروپایی ها آنگاه از دانش و تجربه مسلمین استفاده کردند، ما هم امروز باید از دانش جهان استفاده کنیم و از ابزارهای موجود نوین جهان برای برپا کردن تمدن نوین اسلامی استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز