خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

قلع و قمع ۱۱ مدرسه/سرگردانی ۸ هزار دانش‌آموز

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۸۷۶

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص منحل شدن برخی مدارس شاهد گفت: یکی از این مدارس که در دوره دوم ابتدایی در منطقه ۲ تهران فعالیت می‌کرد، متاسفانه امروز پلمپ شد.

مسعود ثقفی، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به منحل شدن ۱۱ مدرسه گفت: مدتی است یکی از نهادها که مالکیت حقوقی ۱۱ مدرسه در شهر تهران را دارد، حکم قلع و قمع این مدارس را گرفته است و اگر این احکام اجرا شود، ۸ هزار دانش‌آموز محصل در این مدارس سرگردان می‌شوند.با توجه به اینکه شهر تهران به لحاظ فضای آموزشی جزو فقیرترین شهرهای کشور محسوب می‌شود، پلمب هر یک از مدارس، ما را با مشکلات عدیده‌ای برای سامان دادن به تحصیل دانش‌آموزان روبه‌رو می‌کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یکی از این مدارس که در دوره دوم ابتدایی در منطقه ۲ تهران فعالیت می‌کرد و متاسفانه امروز پلمپ شد، حدود ۴۵۰ دانش‌آموز داشته است. متاسفانه تا شعاع طولانی و حتی فاصله زیاد هم هیچ مدرسه‌ای در آن محل برای جایگزینی دانش‌آموزان موجود نیست.

ثقفی با اشاره به اینکه یک سری از مدارس شاهد در حال قلع قمع شدن هستند، گفت: ما در تهران بالغ بر ۴ هزار مدرسه داریم که در حال حاضر حدود ۴۷ مدرسه با مالک حقیقی و ۲۳ مدرسه نیز با مالک حقوقی در معرض قلع و قمع هستند که در صورت اجرای احکام این مدارس نیز تعداد زیادی از دانش‌آموزان تهرانی سرگردان می‌شوند. ما در حال رایزنی با مالکان این مدارس هستیم و امیدواریم بتوانیم با توافق اجاره و تهاتر با ملک معوض، موافقت این مالکان را به دست آوریم تا دانش‌آموزان در همان مدرسه به تحصیل خود ادامه دهند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان اظهار داشت: افزایش نرخ اجاره و فروش املاک موجب شده است که فشار برخی مالکان حقیقی مدارس به آموزش و پرورش بیش از گذشته شود اما در این میان شاهدیم که در نهایت تأسف حتی مالکان حقوقی نیز به دنبال تغییر کاربری ملک آموزشی هستند تا ارزش ملک آنها چند برابر شود. متاسفانه به دلیل این فشارها، چاره‌ای جز منحل کردن حدود ۱۱ مدرسه شاهد را نداریم و باید به صورت عادی دانش آموزان را پذیرش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز