خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری اینستاگرامی در پوشش فروش کالاهای پزشکی و بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۸۵۹

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری یک خانم جوان که اقدام به خرید و فروش غیرمجاز کالاهای بهداشتی و سلامتی پزشکی در فضای مجازی می کرد خبر داد.

به گزارش ایلنا، اوایل سال جاری، گزارشی مبنی بر فعالیت فردی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای فروش لوازم پزشکی از سوی سازمان غذا و دارو به پلیس فتا تهران واصل شد؛ این گزارش نشان از این داشت که صاحب این پیج اینستاگرامی با دخالت در امور پزشکی اقدام به ارائه خدمات پزشکی و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی به مخاطبان خود می کند. 

ماموران با بررسی صفحه اینستاگرامی متهم، متوجه شدند که او با این ترفند تعداد زیادی مخاطب را در کانال تبلیغاتی خود جذب و اقدام به فروش غیرقانونی لوازم پزشکی، آرایشی و بهداشتی کرده است.

در جریان تحقیقات بیشتر مشخص شد کالاهایی که گرداننده این صفحه به افراد متقاضی عرضه می کند، برای سلامت افراد مضر است و ضمن تایید این موضوع از سوی سازمان غذا و دارو، جهت جلوگیری از اتفاقات بعدی و پیشگیری از آسیب رساندن کالاهای غیر بهداشتی به شهروندان، تیمی از افسران زبده پلیس فتا تهران، جهت شناسایی متهم وارد عمل شدند.  

در این زمینه خانمی با هویت معلوم شناسایی و در یک قرار صوری دستگیر و به مقر پلیس فتا تهران انتقال یافت. متهم که در برابر ادله و مدارک موجود در پرونده چاره ای جز اقرار نداشت، درهمان بازجویی‌های اولیه، صراحتا به فروش لوازم پزشکی، آرایشی و بهداشتی غیر مجاز به مخاطبان صفحه اینستاگرامی اش اعتراف کرد. 

متهم ۲۶ ساله در اعترافات خود گفت: در این زمینه فاقد مجوز فعالیت هستم و به دلیل احتیاج مالی و برای کسب درآمد بیشتر، اقدام به فروش و تبلیغ لوازم بهداشتی و آرایشی در فضای مجازی کردم.

سرهنگ تورج کاظمی با اعلام این خبر بیان داشت: متاسفانه عدم تعهد اخلاقی به یکی از معضلات اصلی امروز ما در فضای مجازی تبدیل شده که سوء استفاده از چنین محیطی برای دستیابی به مقاصد شخصی و مالی را نیز به همراه آورده است و متعاقب این موضوعات در فضای مجازی به سادگی اخلاق، اصول و چارچوب قانونی نیز زیر پا گذاشته می شود. 

رئیس پلیس فتای پایتخت در انتها تصریح کرد: باید توجه داشت، سود آوری صرفأ از اهداف اصلی برخی از کاربران در فضای مجازی است که بیشتر شهروندان این موضوع را جدی نمی گیرند و قبل از بررسی نوع کالا و بستری که اقدام به فروش لوازم تخصصی می نماید، ناآگاهانه وارد عمل می شوند در حالیکه باید در نظر داشت، وجود کثرت مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه کالای سلامت محور توسط گرداننده آن صفحه و یا کانال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز