خبرگزاری کار ایران

هر دانش‌آموز یک مهارت؛ برنامه پایگاه‌های تابستانی

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۲۴۰

مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی در برنامه اطلاع‌رسانی استودیو الفبا اظهار کرد: آموزش‌وپرورش باید بتواند به کمک متخصصان فنی و حرفه‌ای، دانش آموزان را در فضایی قرار دهد که بتوانند یک مهارت را بیاموزند.

به گزارش ایلنا، علی رمضانی با حضور در برنامه اطلاع‌رسانی از سلسله نشست‌های استودیو الفبا به تشریح برنامه‌های پرورشی و فرهنگی در تابستان امسال پرداخت.

مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه امروزه نیاز جدی دانش آموزان در بحث مهارت‌آموزی خلاصه‌شده است، اظهار کرد: شعار ما در پایگاه‌های تابستانی امسال، "هر دانش‌آموز یک مهارت" است و به همین خاطر آموزش‌وپرورش باید بتواند به کمک متخصصان فنی و حرفه‌ای، دانش آموزان را در فضایی قرار دهد که بتوانند یک مهارت را بیاموزند.

رمضانی در ادامه افزود: برای تابستان امسال برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده است که بتوانیم از بین ۱۴ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور، ۴ میلیون آن‌ها را در ۳۰ هزار پایگاه تابستانی تحت پوشش قرار دهیم.

وی تأکید کرد: برای علاقه‌مند کردن دانش آموزان به حضور در دوره‌های تابستانی در مدارس باید بتوانیم فضای متفاوتی از واحدهای آموزشی را به آنان در تابستان ارائه دهیم.

رمضانی خاطرنشان کرد: از اعضای محترم مجلس انتظار می‌رود ردیف بودجه خاصی در بودجه‌های مربوط به وزارت آموزش ‌و پرورش به مهارت‌آموزی دانش آموزان و طرح ایران مهارت، اختصاص دهند.

مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی میزان شرکت‌کنندگان مسابقات فرهنگی، نسبت به سال گذشته گفت: در سال گذشته شاهد حضور و فعالیت ۶ میلیون و ۱۴۷ هزار دانش‌آموز در مسابقات فرهنگی کشور بودیم درحالی‌که امسال این رقم به ۱۰ میلیون و ۸۲ هزار نفر رسیده است و از این تعداد در حدود ۲ میلیون نفر برگزیده شدند و در اردوگاه شهید باهنر در تابستان به رقابت خواهند پرداخت.

رمضانی تصریح کرد: امسال ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در شوراهای دانش‌آموزی شرکت کردند که از این تعداد ۷۳۰ هزار نفر به‌عنوان منتخب شورای دانش‌آموزی در سراسر کشور شناخته و معرفی شدند.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های مدرسه محوری در برنامه‌های تابستان امسال تأکید کرد: امسال توانستیم دو برنامه حمایت از کالای ایرانی و آشنایی بازندگی حضرت امام خمینی (ره) را در مدارس بر عهده دانش آموزان بگذاریم.

رمضانی به بند ۸-۸ در سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: در این بند صریحاً تأکید شده است که آموزش‌وپرورش باید بتواند در مواقع بحرانی و نیاز به کمک کشور در آید و بر همین اساس در تابستان امسال اردوی دانش آموزان توانمند را در تابستان امسال با حضور ۶۴ گروه از دانش آموزان دختر و پسر برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش در پایان صحبت‌های خود از تشکل‌های دانش‌آموزی اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان، بسیج دانش‌آموزی، جوانان هلال‌احمر و کانون پرورشی کودکان و نوجوان که سیاست مهارت‌آموزی را در رأس برنامه‌های تابستانی خود قرار داده‌اند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز