خبرگزاری کار ایران

توانمندسازی پرستاران مناطق محروم کشور در حیطه‌های تخصصی

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۳۴۵

نجاتیان گفت: 280 پرستار مناطق محروم کشور با حضور در دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران، آموزش و توانمندسازی در 5 حیطه تخصصی مراقبت‌های پرستاری ویژه ICU، سوختگی، CCU، دیالیز و اورژانس را دریافت کردند.

به گزارش ایلنا، احمد نجاتیان با اعلام این خبر افزود: در سال 97 با هدف ارتقای دانش و توانمندی‌های پرستاران شاغل در مراکز درمانی مناطق محروم کشور با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی تعداد 280 پرستار شاغل در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور در دوره‌های تخصصی شرکت کردند.

وی با اشاره به توسعه بخش درمان در تمامی مناطق کشور و ایجاد بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی در شهرهایی که قبلا فقط خدمات سرپایی در آن انجام شده بود، گفت: خوشبختانه در طرح تحول سلامت به توسعه خدمات در مناطق محروم توجه ویژه‌ای شد هاست و با ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها و تامین پزشکان متخصص، خدمات تخصصی در این شهرها به مردم ارائه می‌شود که گام مهمی در ارتقای دسترسی آحاد مردم به خدمات سلامت دارد. 

مدیرکل دفتر توانمند سازی و بهبود سرمایه های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: در همین زمینه با توجه به اهمیت مراقبت‌های پرستاری، برنامه آموزش و توانمندسازی پرستاران شاغل در این شهرها را در دستور کار قرار گرفته و با همکاری بسیار خوب دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران که دارای بخش های تخصصی و فوق تخصصی و اعضای هیات علمی و پرستاران با تجربه هستند، این آموزش‌ها در پنج حیطه تخصصی مراقبت های پرستاری ویژه ICU،سوختگی،CCU ، دیالیز و اورژانس ارائه شده است.

نجاتیان، پرستاران شرکت کننده را از استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ایلام، خراسان جنوبی و رضوی، بوشهر، لرستان وکرمان اعلام کرد و گفت: بازخوردهای این دوره‌ها بسیار خوب بوده و بسیاری از این پرستاران بعد از تکمیل دوره‌ها در محیط کار خود منشا اثر بوده‌ا‌ند.

وی با اشاره به تداوم این برنامه گفت: بنا داریم امسال نیز این برنامه را ادامه دهیم ولی در حال نظرسنجی از دانشگاه‌ها برای اولویت‌های آموزشی و نحوه برگزاری دوره‌ها هستیم و ممکن است در این دوره برای برخی استان‌ها مدرس اعزام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز