خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور:

ناوگان حمل و نقل عمومی در تمامی شهرها فرسوده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۶۲۴

معاون عمران و توسعه شهری و روستائی وزیر کشور گفت: بسترهای لازم برای استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی فراهم نیست و به هر کدام از شهرها که قدم گذاشتم ناوگان فرسوده ای داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ مهدی یونسیان، مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل در مراسم رونمایی و واگذاری هزار دستگاه مینی بوس شهری کشور در ایران خودرو دیزل امروز، ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ گفت: ما مجموعه ای هستیم با ۴۰۰۰ شرکت که توانایی تولید ۲۰۰۰ خودرو در سال را داریم. ما شرکتی هستیم که ظرفیت ۵۰۰۰ دستگاه و ۲۵۰۰ کامیونت را داریم. با وجود مشکلات کشور و تحریم هایی که اعمال شدند و به بخش صنعت ضربه می زنند، کارخانه هیچ تعدیلی برای نیرو نداشته است. خریدار محصولات ما اشخاص نیستند. سازمان‌های اتوبوس رانی و ناوگان حمل و نقل کشور است که توجه مدیران آن صنعت دیزل را سر پا نگه می‌دارد. 

یونسیان در ارتباط با اهمیت تعامل صنعت دیزل با دولت گفت: اگر ما بتوانیم نیازهای صنعت خود را  با مسئولین به اشتراک بگذاریم و برای این نیازها چاره‌جویی کنیم، مشکلات ما مرتفع می‌شوند و خواهیم توانست نیازهای کشور را بهتر بشناسیم و کارامدتر برای رفع مشکلات کشور ظاهر شویم. اگر معضلات مالی با توجه مسوولین برطرف شود، خواهیم توانست تا روزی بیست اتوبوس از خط تولید تحویل بگیریم. بحث پرداخت های برای ما اهمیت دارد چرا که در این صورت  تولید ما از حالت سکته ای خارج می شود . تقاضای عاجزانه من این است. چراکه  توان صنعتی ماهم اشتغال زا است و هم نیاز مردم جامعه را مرتفع می کند، بنابراین لازم است که مساعدت های مالی ایران خودرو دیزل توجه شود. 

مهدی جمالی نژاد، در ارتباط با معاون عمران و توسعه شهری و روستائی وزیر کشور گفت:  ما با مشکلات بزرگی در شهرداری مواجه هستیم که ترافیک و کاهش آلودگی هوا اهم آن است. همواره مردم را ترغیب می کنیم تا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.  اما باید بگویم که در این یک سالی که بنده در مرکز تهران کار می کنم متوجه شده ام که بستر برای مردم آماده نیست. اگرچه مردم در این موضوع راغب هستند. ناوگان شهری حمل و نقل بیش از ۶۰ درصد فرسوده است.

جمالی نژاد در ارتباط با  تعامل سازنده ای که می تواند بین نهاد های دولت و بخشهای صنعتی باشد گفت:  ما باید گفتمانی دو طرفه داشته باشیم تا مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی کشور با توجه به ظرفیت بالای نیاز مردم برطرف شود.  همچین توان بالای تولید کشور را در نظر بگیریم. . ما باید برای یافتن راهکارهای جدید نشست‌های مشترکی و متعددی داشته باشیم. تا از نیازهای متقابل یکدیگر و جامعه آگاه شویم و تلاشمان را در جهت رفع معضلات جامعه متمرکز کنیم. 

 وی با تاکید بر اینکه مشکل ناوگان عمومی، معضلی در سراسر کشور است گفت:  من به هر کدام از شهرها که قدم گذاشتم ناوگان فرسوده ای داشت. حیف است چنین توان کاری که می تواند نیاز کشور و شهرها را برطرف کند و موجب ایجاد شغل برای هزاران نفر  شود در چرخه معیوب بیافتد. تعامل بین دولت، معاونت توسعه شهری و ایران خودرو دیزل می تواند ناوگان کشوری بهتری را برای کشور تعبیه کند. ایران خودرو دیزل نباید بابت مشکلات مالی نگرانی داشته باشد، زیرا که تلاش این سازمان موازی نیاز جامعه است و از عهده ان نیز برخواهد امد. لذا راهکارهای بسیاری وجود دارد که برای این معضلات چاره جویی کنیم، مشکلات حل خواهد شد. این مهم نیازمند به کار و تعامل مشترک ما و ایران خودرو دیزل است.  خوشحال هستیم که در ابتدای سال قرار است ۱۰۰۰ دستگاه مینی بوس تحویل بگیریم تا این در ناوگان کوچک شهرهای کوچکتر به کار گرفته شود. این تلاش باید ادامه داشته باشد تا ناوگان های کلان شهر ها نیز با توجه ما و تولید کنندگان کشور بهینه سازی شوند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز