خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

تدوین آیین‌نامه اجرای پیوست اجتماعی از جمله تکالیف قانونی برنامه ششم توسعه است

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۹۰۶

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: ما امیدواریم تدوین پیوست اجتماعی منجر به اجرایی شدن طرح‌های عمرانی، اقتصادی و صنعتی در کشور شود و همچنین طرح‌های کلان ملی، منطقه‌ای و بومی جدی گرفته شوند و همچنین از تبعات و پیامدهای منفی اجتماعی آنها کم کند.

به  گزارش  خبرنگار ایلنا، یکصد و نوزدهمین جلسه شواری اجتماعی کشور با موضوع " آیین‌نامه اجرای پیوست اجتماعی" صبح امروز با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی (وزیر کشور)، تقی رستم وندی (رئیس سازمان امور اجتماعی کشور) در وزارت کشور برگزار شد.

 رستم وندی پس از نشست امروز شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز شورای اجتماعی به بررسی آیین‌نامه پیوست اجتماعی کشور اختصاص داشت، موضوع جزء دو بند الف ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه است. این مباحث یکبار به طور تفصیل بررسی شده بود سپس پیشنهاد آیین‌نامه پیوست اجتماعی در کمیسیون اجتماعی دولت به بحث گذاشته شده بود. روز چهارشنبه در هیات وزیران این آیین‌نامه بررسی شد و برای اصلاح و تکمیل آیین‌نامه مجدداً به کمیسیون اجتماعی و شورای اجتماعی اعاده شد.

رستم‌ وندی تصریح کرد: تدوین آیین‌نامه اجرای پیوست اجتماعی  از جمله تکالیف قانونی برنامه ششم توسعه است اما اهمیت کار در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که ذیل ماده ۸۰ آمده است. ما امیدواریم تدوین پیوست اجتماعی منجر به اجرایی شدن طرح‌های عمرانی، اقتصادی و صنعتی در کشور شود و همچنین طرح‌های کلان ملی، منطقه‌ای و بومی جدی گرفته شود و همچنین از تبعات و پیامدهای منفی اجتماعی  آنها کم کند و تلاش کنیم تا ظرفیت‌ها و توان اجتماعی طرح‌ها ارتقا پیدا کند. همین امر  موجب برگزاری جلسه امروز برای اصلاح و تکمیل آیین‌نامه پیوست اجتماعی شد. ناگفته نماند پس از این که مراحل مختلف این آیین‌نامه سپری شد باید به تصویب کمیسیون اجتماعی دولت برسد و پس از تصویب در هیئت وزیران برای دستگاه‌های اجرایی الزام و تکلیف خواهد بود.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور اظهار داشت: ما از همه دستگاه‌های ذینفع به خصوص دستگاه‌هایی که در حوزه عمرانی و اقتصادی فعالیت دارند در این زمینه دعوت به عمل آوردیم آنها نیز دیدگاه‌های انتقادی و اصلاحیه بسیاری را مطرح کرده‌اند که لازم است این دیدگاه‌ها جمع‌بندی شود.

رستم‌وندی در پایان توضیح داد: مسیر آیین‌نامه پیوست اجتماعی در یکی دو ماه آینده مجددا مورد بررسی و تکمیل نهایی قرار خواهد گرفت. ما در کشور پیوست‌های فرهنگی محیط زیستی و... داریم و امیدواریم که پیوست اجتماعی بتواند بیشترین تاثیر را در زندگی مردم داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز