خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان شهرداری‌های کشور:

باید توزیع عادلانه خدمات داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۶۳۴

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: همه مدیران روستایی دغدغه روستاها و شهرهایی را دارند که با وجود امکانات و زیرساخت‌ها در حال خالی شدن از سکنه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی جمالی نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سی و دومین جلسه مدیران کل امور روستایی و شوراهای استانداری‌های کشور گفت: معتقدم مدیران ارشد و تصمیم‌ساز وقتی باهم در یک جا جمع می‌شوند باید سیاست‌های برنامه‌هایشان را مشخص کنند اگر این سیاست‌ها مشخص و اعمال شود. مدیران هم‌افزا و هم‌گرا می‌شوند و می‌توانند سیاست‌های دولت را در استان‌های خود اجرا کنند.

وی ادامه داد: همه مدیران روستایی دغدغه روستاها و شهرهایی را دارند که با وجود امکانات و زیرساخت‌ها در حال خالی شدن از سکنه هستند.

او با اشاره به سیاست‌های افزایش جمعیتی مقام معظم رهبری گفت: اگر سیاست‌های جمعیتی مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت است و مدیران به افزایش جمعیت مردم را ترغیب و تشویق می‌کنند نباید فقط بند یک این سیاست‌ها را ببینند بلکه باید به بند 2 این سیاست‌ها توجه بیشتری داشته باشند چرا که در بند 2 توزیع متوازن توسعه است. اگر افزایش جمعیت داشته باشیم و فقط این جمعیت‌ها در کلانشهرها ساکن شوند روستاها خالی از سکنه شده و بعد از مدتی می‌بینیم ایران خلاصه می‌شود در 31 مرکز 31 استان و کلانشهرها.

وی تاکید کرد:‌ اگر توزیع عادلانه جمعیت می‌خواهیم باید توزیع عادلانه خدمات داشته باشیم، اگر می‌خواهیم توسعه پایدار باشد و همچنین پیشرفت متوازن داشته باشیم باید ابتدا به روستاها توجه کنیم.

او با بیان اینکه در سال جاری به محض دریافت اعتبارت اول به روستاها توجه شده است، تصریح کرد: از قبل از سال 1300 نظام شهری ما نظام کهکشانی بود و ما توزیع متوازن جمعیت را شاهد بودیم اما بعد از اصلاحات ارضی و بعد از سال 1300 نظام شهری به نظام شهری زنجیره‌ای تبدیل شد و همه به سمت شهرهای بزرگ آمده و این کار را در حال حاضر برای ما سخت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه همه بدانند روستاها برای ما مهم بوده و توجه خاصی به آنها داریم گفت:‌ عدم ثبات مدیران کل روستایی یکی از آسیب‌هایی است که در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های توسعه روستایی وجود دارد سیاست ما این است که از روستاها حمایت و دفاع کنیم و به رغم محدودیت‌ها و در شرایط اقتصادی بسیار سخت توانستیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

جمالی‌نژاد با اشاره به اهم عملکرد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در زمینه مدیریت روستایی گفت: استقرار نهاد دهیاری، درجه‌بندی دهیاری‌ها، تقویت جایگاه قانونی‌ نهاد دهیاری‌ها، توزیع اعتبارات بین دهیاری‌ها و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین آلات عمرانی و خدماتی، کمک به اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی دهیاری‌ها، ساماندهی مدیریت پسماند، توسعه فضای سبز روستایی، تجهیز دهیاری‌ها به پایگاه‌های 893 آتش‌نشانی، کمک به توسعه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری روستایی، پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به دهیاری‌ها، تدوین ابلاغ شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی، ترویج کارآفرینی در مناطق روستایی، گسترش حضور زنان در عرصه مدیریت روستایی، افزایش تعاملات بین دستگاهی و جذب و بکارگیری نیروهای وظیفه واجد شرایط در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی از جمله اهم اقدام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در زمینه مدیریت روستایی است.

وی تصریح کرد: معتقدم برنامه‌ریزی نباید از بالا به پایین باشد بلکه از پایین به بالا بوده و توانمندی‌های روستائیان نیز احصا و از ظرفیت بالای روستاها بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز